Ennek fényében vélhetően csak a gumik óvása érdekében vett vissza kissé tempójából a második helyezett Norris. Elképzelhető, hogy akár egy elévágással is megpróbálkozhatnak a McLarennél a bokszkiálláskor.
Nem meglepő módon Verstappen senkitől sem zavartatva nyerte meg a futamot, Norris a második, és hatalmas csata után végül Alonso a harmadik, aki mindössze tized másodpercekkel előzte meg Pérezt.
Őrületes befutó volt itt a végén. Alonso a Holland Nagydíj óta először állhat fel a dobogóra.
Köszönjük megtisztelő figyelmüket, a száguldó cirkusz két hét múlva Las Vegasban folytatódik.
Hihetetlen, de néhány kanyar után Alonso visszaelőzte Pérezt, újra a spanyol a harmadik. Elképesztő izgalmak az utolsó körökben!
Zseniális versenyzett Alonso, de az utolsó előtti körben egy kicsit belehibázott, amely előny bőven elég volt Pérez számára, hogy megelőzze riválisát.
Alonso megpróbálkozhat még a visszaelőzéssel!
...Pérez vagy Alonso? Ki végez a harmadik helyen? Hosszú körök óta ostromolja a mexikói a spanyolt, de egyelőre nem jön össze az előzés.
A többi pontszerző hely kiléte biztosnak tűnik.
A japán versenyző miután friss abroncsokra váltott nem tudta növelni tempóját, így nem került közelebb Hamiltonhoz, nagyon úgy néz ki, marad a 9. helyen.
A spanyol kétszeres világbajnok még az is lehet, hogy kibírja a futam végéig a harmadik helyen, egyelőre folyamatosan visszaveri Pérez próbálkozásait.
A győzelemért valószínűleg nem fogunk csatát látni, Norris lemaradása már 9 másodperc az éllovas Verstappenhez képest, könnyed győzelmet arathat a holland pilóta.
A brit versenyzőt kihívták a bokszutcába, és idő előtt befejeződött számára a szezon. Nagyon szenvedett a Mercedes, ezért a csapat mérnökei úgy vélték nincs értelme a folytatásnak.
A Mercedes közlése szerint az olaj hőmérséklete volt túl magas Russell autójában.
Hamilton ugyan még versenyben van, jelenleg a 9. Közben Norris is túl van második kerékcseréjén, így Verstappen visszavette éllovas pozícióját, és már a leggyorsabb köridő is az ő nevéhez fűződik.
Kihívták friss gumikért a hollandot, mivel előnye az élen megnyugtató, így rámennek a leggyorsabb körért járó plusz egy pontra is. Jelenleg Norris az első, de ez csak átmeneti állapot.
Alonso és Pérez még mindig küzd egymással, de egyelőre a mexikói nem talál fogást riválisán.
Egyre jobban érik a mexikói dobogója, a harmadik helyen autózó Alonso egyelőre tartja pozíciójét, de Pérez már DRS-távolságon belül, és megpróbálkozhat az előzéssel, amelyre minden esélye meg is lesz.
A két Mercedes már csak a legjobb 10 mezőnyének végén autózik, pontszerzésük is veszélybe kerülhet.
...mivel nem tudja megelőzni Gaslyt, még akkor sem, hogyha nyithatja hátsó szárnyait. Nem tetszésének pedig hangot is ad csapatrádión, frusztrálja, hogy nem tudja megelőzni az Alpine pilótáját.
Pérez és Alonso is megjárta azóta a bokszutcát, a Red Bullnál pedig elévágással próbálták megelőzni az Aston Martin pilótáját, de nem jártak sikerrel. Olyannyira, hogy Alonso kissé növelte előnyét Pérezhez képest, jelenleg 2,5 másodperc van az autók között.
Újabb ideiglenes átrendeződés jöhet a mezőnyben, megint elkezdődtek a kerékcserék, Russell tért ki elsőként a bokszutcába. A Mercedesnél azért is döntöttek így, mert Cunoda fenyegetést jelentett a brit pozíciójára.
Pérez olyannyira nem bírt a harmadik helyen autózó Alonsóval szemben, hogy a mexikói vesztett tempójával, és előzés helyett már 3 másodperc lemaradása a spanyolhoz képest.
A mezőny sűrűjében a Mercedesek egyre jobban szenvednek, Russell mellett most Gasly ment el simán, Hamilton pedig a 7., aki újra panaszkodik autója miatt.
Az Alfa Romeo másik versenyzője, Bottas is kénytelen befejezni a futamot, hasonló technikai problémák miatt mint csapattársa, Csou.
Pérez közben már Alonsót szorongatja, nagyjából 2 másodperc a különbség, ez a pérharc pedig a dobogóért mehet.
Verstappen az élen magasabb sebességre kapcsolt, és megfutotta a mezőny leggyorsabb körét.
Szenved közepes keverékű gumikon Hamilton, Sainz pedig ezt kihasználva előbb Russell, majd Hamilton mellett is elment, néhány körön belül megelőzve mindkét Mercedest. Az élen Verstappen előnye megnyugtatónak mondható, nagyjából 5 másodperc a második Norrishoz képest.
Norris közben megfutotta a mezőny leggyorsabb körét.
Úgy látszik, már nincs miért összedolgoznia a két Mercedesnek, a hetedik helyen autózó Russell előzési távolságon belül van Hamiltonhoz képest. A hétszeres brit világbajnok csapatrádión közölte, hogy egyre jobban szenved a jelenlegi gumikkal.
...az összes versenyző megjárta a bokszutcát, a pontszerző helyek pedig alább festenek. Verstappen az élen, mögötte Norris, Alonso, Pérez, Stroll, Hamilton, Russell, Sainz, Ocon és Bottas.
Kiesett Csou, Albon, Magnussen és Leclerc.
Rendben van az Aston Martin tempója a futamon, Alonso a harmadik helyről állt ki friss abroncsokért, és Pérez elé jött vissza a hatodik helyre.
Az élről Verstappen és Norris egyszerre érkeztek a bokszutcába, a sorrend sem változott a kerékcserét követően, a holland nagyjából 5 másodperccel vezet az élen.
Ezúttal is Pérez hagyta le frissebb gumikon brit riválisát, így a mexikói versenyző már a hetedik helyen áll, tempója egész jónak néz ki.
Csout viszont csapata kihívja a bokszutcába, de nem kerékcsere, hanem technikai probléma miatt, a kínai versenyző nem tudja folytatni a futamot.
Miközben már Hamilton és Russell túl vannak a bokszkiálláson, előbbi 10., utóbbi pedig 11. helyen tért vissza a futamba. Pérez kerékcseréje is rendben zajlott, a mexikói jelenleg a 9. helyen autózik.
Mindannyian közepes keverékű gumikat kaptak.
Ennek fényében vélhetően csak a gumik óvása érdekében vett vissza kissé tempójából a második helyezett Norris. Elképzelhető, hogy akár egy elévágással is megpróbálkozhatnak a McLarennél a bokszkiálláskor.
Ocon és Csou kanyarodtak be elsőként a bokszutcába, mindketten közepes keverékű gumikat kaptak. Közben Pérez megérkezett Hamiltonra, sőt a mexikói viszonylag könnyen hagyta le a hétszeres világbajnokot, így már a negyedik helyen autózik.
Russell tanácstalan, hogy akkor most csapatként versenyeznek Hamiltonnal, vagy mindenki önállóan versenyzik – fel is tette erre vonatkozó kérdését csapatrádión. És közben Pérez el is ment mellette, így a mexikói üldözőbe veheti Hamiltont.
Russell nem érti, Hamilton miért nem segített neki a Pérez elleni harcban.
Ennek is tudható be, hogy Verstappen az élen egy kissé ellógott, miközben Hamilton is vesztett tempójából, Pérez pedig ahogyan azt említettük, megérkezett a Mercedesekre.
Hamiltonék nagy bajban lehetnek, mert közvetlenül mögöttük Stroll, Gasly és Sainz is egy másodpercen belül autózik egymástól.
Szokatlan helyzetben találta magát Verstappen, mivel Norris körökön keresztül lihegett a nyakában, sőt megpróbálkozott az előzéssel, de most úgy tűnik, egy kis levegőhöz jutott. Előnye jelenleg 2 másodperc az élen.
Pérez a hatodik helyen előrébb jutna, és Russellt szorongatja, mindössze néhány tized másodperc van közöttük.
Az első körben történt, Albon és Magnussen közötti balesetet versenybalesetnek ítélték a bírák, annak egyértelmű vétkese nincsen. Közben Russell nem támadja a negyedik helyen autózó csapattársát, csapatrádión közölték vele, hogy együtt kell működniük.
Az élen egyelőre Verstappen nem tudott ellépni, Norris követi a hollandot, sőt már előzési pozícióban van.
Immár balesetmentesen rajtol el a mezőny, Verstappen pedig az élről rajtolva megtartotta vezető pozícióját. A holland mögött Norris tartja második helyét, mögött Alonso, Hamilton, Sainz a sorrend.
Hamilton az első egyenesben közel került Norrishoz, de végül veszített egy pozíciót.
Vége a gumifal javításának, a versenyautók újra a pályán, és elindult az újabb felvezetőkör. Pillanatokon belül következik a rajt.
Annyi biztos, hogy Ricciardo autója elkészült, így ő egészen biztosan rajthoz állhat, a bokszutcából indulhat majd a mezőny után. Piastri autójával egyelőre nem tudni, mi a helyzet.
Van rá esély, hogy Ricciardo és Piastri is újra rajthoz állhat, a szerelők már ügyködnek a sérült AlphaTaurin és McLarenen. Közben döntöttek az újraindításról, az biztos, hogy álló rajt lesz, és most már azt is tudni, hogy magyar idő szerint 18.31-kor indul újra a verseny.
...Verstappen az élen az első két kör után, mögötte Norris, Hamilton, Alonso, Stroll, Russell, Pérez, Sainz, Ocon és Cunoda az első tíz helyen.