Verstappen előnye egyre nagyobb az élen, már közelít az 5 másodperchez. Pérez tartja második helyét, de Leclerc másodpercen belül autózik hozzá képest, így még elképzelhető, hogy megpróbálkozik a monacói előzéssel.
Mögöttük sokkal nyugodtabb a helyzet, Ocon bőven lemaradva a 4., így minden bizonnyal kialakult a dobogó, már csak a sorrend kérdéses. Hamilton közben Gaslyt, majd Alonsót is megelőzte, így már 8. a brit.
Hülkenberg pedig kiállt a futamból, technikai probléma miatt, így Norris után ő a második kieső.
Végül kétség sem fért a holland sikeréhez, az első Las Vegas-i Nagydíjat Verstappen nyeri. A második Leclerc, harmadik pedig a másik Red Bullal Pérez. Sokáig úgy tűnt, hogy az első két helyet megszerzi a Red Bull, de Leclerc az utolsó körben előzött.
A figyelmüket köszönjük szépen, ez volt a Las Vegas-i Nagydíj, a futam részletes összefoglalójával hamarosan jelentkezünk.
Elképesztő, de Pérez az utolsó körben bealudt, Leclerc pedig, kihasználva a lehetőséget, megelőzi az utolsó kanyarokban, így végül a monacói a második.
A Red Bull mérnökei megkérik Verstappent, hogy lassítson kicsit, ezzel szélárnyékhoz juttatva Pérezt, aki Leclerc ellen küzd a második pozíciójáért. Verstappen teljesítette a kérést, és látványosan visszavett tempójából.
Verstappen előnye egyre nagyobb az élen, már közelít az 5 másodperchez. Pérez tartja második helyét, de Leclerc másodpercen belül autózik hozzá képest, így még elképzelhető, hogy megpróbálkozik a monacói előzéssel.
Mögöttük sokkal nyugodtabb a helyzet, Ocon bőven lemaradva a 4., így minden bizonnyal kialakult a dobogó, már csak a sorrend kérdéses. Hamilton közben Gaslyt, majd Alonsót is megelőzte, így már 8. a brit.
Hülkenberg pedig kiállt a futamból, technikai probléma miatt, így Norris után ő a második kieső.
Leclerc elfékezte magát, kisodródott az egyik kanyarnál, ennyi pedig bőven elég volt Péreznek ahhoz, hogy elmenjen a Ferrari pilótája mellett. A mexikóinak talán ez volt élete legkönnyebb előzése. Ennek értelmében a két Red Bull jelenleg az élen, Verstappen, Pérez sorrendben.
Hamilton a mezőny sűrűjében próbálkozik bekerülni a legjobb 10-be, ezáltal pontot szerezve, és jelenleg a 10. helyen autózik, Gasly nyomában.
Rákanyarodva az utolsó 10 körre, Verstappen már közel 2 másodperces előnyt alakított ki az élen, Leclerc egyre jobban leszakad riválisától, és már Pérezre kell figyelnie, aki hamarosan újra megpróbálkozhat az előzéssel.
A top 10-et jelenleg még Piastri, Ocon, Gasly, Stroll, Russell, Sainz és Alonso alkotja.
Nem sokáig autózhatott az élen Leclerc, mivel a holland pilóta néhány körön belül megelőzte, így újra Verstappen az élen. A két Red Bull és Leclerc nagyon közel van egymáshoz az első három helyen, másodpercen belüli különbségekkel, könnyen elképzelhető, hogy még bőven lesz helycsere az élmezőnyben.
A 9. és 10. helyen Sainz és Russell vív egymással ádáz küzdelmet, de a Mercedes pilótája egyelőre tartja pozícióját.
Igazi adok-kapok megy az élen, Leclerc egyfolytában tapadt Pérezre, az első adandó alkalomnál pedig be is vetődött elé, lecsapott a lehetőségre, és újra visszavette a vezetést. Sőt Verstappen játszi könnyedséggel hajtott el Pérez mellett, aki tempójából is veszített, így a holland üldözőbe veheti Leclercet.
Még mindig hátravan 14 kör, tehát a gumikra is figyelniük kell a versenyzőknek.
A holland versenyző előbb megfutotta a mezőny leggyorsabb köridejét, majd megelőzte Gaslyt és Piastrit, így már a 3. helyen autózik. Előtte Leclerc nagyjából 1, míg Pérez 2 másodpercre helyezkedik, kör viszont még bőven van hátra, így akár meg is előzheti riválisát és csapattársát.
Eddig tartott, Pérez nyitott hátsó szárnnyal, a hosszú egyenesben megelőzte Leclercet, a monacói védekezni sem tudott, akkora volt a tempókülönbség a két autó között. Leclerc azon túl, hogy üldözőbe veheti Pérezt, hátra is kell néznie, mivel Piastri nagyjából másfél másodperce helyezkedik tőle.
Váratlanul jó helyzetbe került a mexikói, frissebb gumikon autózik, mint az éllovas Leclerc, és tempójából kiindulva abszolút pályázhat a végső győzelemre.
Ezért Oscar Piastri az újraindítást követően rögtön megelőzte Gaslyt, és már a 3. helyen autózik. Nagy futama van a fiatal ausztrálnak, akár a dobogóra is eséllyel pályázhat. Hamilton eközben arról számolt be csapatának, hogy egyre jobban felerősödött a szél Las Vegasban.
Az élen egyébként továbbra is Leclerc, a monacóit Pérez üldözi, míg Verstappen jelenleg az 5., de hamarosan megelőzheti Gaslyt. Russellt egyébként 5 másodpercre büntették, mivel az előbb ráhúzta Verstappenre autóját, így idézte elő az ütközést.
....hogy centimétereken múlott az ütközés. Stroll és Verstappen egyszerre végzett a kerékcserével, így a bokszutcában nagyon közel kerültek egymáshoz, éppen csak nem ütköztek össze.
A biztonsági autó a kör végeztével elhagyja a pályát, és folytatódhat a versenyzés. Mindenki jéghideg, kihűlt abroncsokon kezdheti újra a körözést, amely nem várt fordulatokat idézhet elő.
Lehet, hogy túl agresszívan próbálta kivitelezni a manővert a holland világbajnok, mivel összeért Russell autójával a 12-es kanyarban. Mindkét autóról leröpült néhány alkatrész és törmelék, de a Red Bull mérnökei nem látnak jelentős rongálódást Verstappen autóján.
Viszont a törmelékek miatt biztonsági autós szakasz következik... Érkeznek is a versenyzők kedvezőbb időveszteségért járó kerékcserére.
Túl vagyunk a verseny felén, és ugyan még mindig Pérez áll az élen, de ez már csak percekig lesz így, mivel a mexikói még nem járt a bokszutcában. Ugyanúgy, mint a második, Stroll – hamarosan Leclerc visszaveheti a vezetést.
Verstappen egyébként forgalomba keveredett a mezőnyben, de egyre jobban küzdi fel magát, az imént Sainzot hagyta le, és már Russellt ostromolja a negyedik helyért.
...igaz egy kicsit hosszabbra sikeredett a procedúra, mint arra számítottak. A monacói a 3. helyen tért vissza a versenybe, előtte Pérez és Stroll, de egyikük sem járt még a bokszutcában, szóval Leclerc hamarosan visszaveheti éllovas pozícióját.
Jelenleg a mezőny minden egyes tagja kemény keverékű gumikon versenyzik.
Viszont hamarosan a monacói is érkezhet kerékcserére, de előnye a jelenleg második Pérezhez képest nagyjából 15 másodperc. Verstappen azóta már két helyen javított, és már a 9.
A holland egyébként beragadt egy ideig Csou mögé, így azért vesztett időt. A kerékcserék miatt nagyon megkeveredett a mezőny, Stroll jelenleg a harmadik, mögötte Sainz, Alonso és Russell a sorrend.
A holland pedig le is töltötte az első körben bezsebelt 5 másodperces büntetését. Verstappen csapatrádión panaszkodott, hogy egyre kevésbé tapadnak gumijai, ezért csapata azonnal hívta őt cserére. A háromszoros világbajnok a 11. helyen tért vissza a futamba, jelenleg Leclerc az első.
...nem csoda, mivel a hosszú, rendkívül gyors egyenesben könnyedén lehet előzni. Az imént éppen Ocon hagyta le Sargeantet, és jött fel a hatodik helyre, míg Pérez már a 8. helyen autózik, de néhány körön belül jöhetnek az első, tervezett kerékcserék.
Piastri annak ellenére, hogy folyamatosan küzdötte fel magát, végül talán egy kicsit ideje korán kényszerült kerékcserére, autója szikrát hányt a pálya egyes pontjain.
A brit hétszeres világbajnok csak a 10. helyről indult, majd a rajtnál több helyet vesztett, de azóta szorgosan tornázza fel magát, legutóbb éppen Magnussent hagyta le, és már a 9. helyen autózik. Sőt most megfutotta a mezőny leggyorsabb köridejét.
A francia versenyző az imént megfutotta a mezőny leggyorsabb köridejét, és tartja negyedik helyét. Eközben Verstappennel közlik, kemény munka fog kelleni ahhoz, hogy nagyobb előnyt építsen ki, ezáltal megtarthassa éllovas pozícióját büntetése miatt.
A holland előnye jelenleg 1,6 és 2 másodperc között mozog Leclerc-hez képest.
Annak ellenére, hogy a versenybírák azt kommunikálták, szabályos volt Verstappen előzése a 1-es kanyarban, mégis érkezett az információ, hogy megbüntették a hollandot, mivel leszorította Leclerc-t a pályáról.
Verstappennel csapata közölte, hogy 5 másodperces büntetést kapott, amelyre a holland csak úgy reagált: „vettem, és adjátok át nekik üdvözletemet”.
Verstappen az élről indította újra a körözést, és tartotta meg első helyét, az élmezőnyben helycsere nem történt. Leclerc a második, míg jelenleg George Russell a harmadik. A további sorrend Gasly, Albon, Sargeant, Magnussen, Ocon, Piastri és Hülkenberg.
Lewis Hamilton az imént előzte meg Cunodát, és lépett fel a 11. helyre.
Miközben áll a futam Norris autójának mentése miatt, Leclerc panaszkodott csapatrádión, hogy a rajtot követően Verstappen leszorította őt a pályáról, ezért nem tudta pozícióját megtartani. Leclerc kérte, hogy a holland adja vissza éllovas helyét, de a versenybírák úgy döntöttek, hogy minden szabályosan történt, és erre nincsen szükség.
Egyébként a következő kör végén véget ér a biztonsági autós fázis, és folytatódhat a versenyzés.
Ez már baleset a javából! Jön is a biztonsági autó, mivel a McLaren pilótája a gumifalban kötött ki, Norris versenyének rögtön vége, menteni kell a brit autóját. Ezzel megvan a Las Vegas-i Nagydíj első kiesője. Jönnek is a pilóták gumicserére kihasználva az alkalmat, rendkívül csúszós a pálya.
Norris senkitől sem zavartatva csúszott meg a pályán, és kötött ki a gumifalban.
...mivel vélhetően törmelék került a pályára a rajt utáni helyezkedést követően. Sergio Pérezt egyébként rögtön hívták a bokszutcába, többen új gumikért jönnek, mivel nagyon kevés a tapadás a pályán.
Ugyan nagy baleset nem történt az első kanyarokban, többen összeértek a rajtnál, Fernando Alonso autója pedig meg is pördült, kieső viszont nincsen. A háromszoros világbajnok rögtön lerajtolta az élről induló Leclerc-t, így már a holland vezeti a futamot.
Verstappen manővere közben leterelte néhány pillanatra riválisát a pályáról, de vizsgálat nem indult az ügyben.
A versenyzők már a rajtrácson állnak, az autók motorjai felbőgtek, néhány perc választ el attól, hogy elrajtoljon az első Las Vegas-i Nagydíj. A felvezető kör elindult...
Az amerikaiak most sem aprózták el, a rendező ország zászlaja jelent meg a Sphere-en a himnusz alatt.
Már ami a Las Vegas-i versenyhétvégéket illeti az F1 történetében. Korábban már rendeztek két futamot a kaszinóvárosban, 1981 és 1982-ben, de ezen vonalvezetésen első alkalommal mérik össze tudásukat a versenyzők.
A Las Vegas Circuit a méltán híres, elegáns kaszinóhotelekkel és neonfényekkel átitatott Stripen halad keresztül, a futamon pedig 50 kört teljesítenek a pilóták.
A hőmérséklet egyébként néhány fokkal jobb a vártnál, nagyjából 15 Celcius-fokot mérnek a sivatagi városban, csapadékkal egyáltalán nem kell számolni a futam ideje alatt.
...a versenyzők alábbi felállás szerint rajtolnak a futamon. Ismerve Carlos Sainz büntetését is.
1. sor
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
Max Verstappen (holland, Red Bull)
2. sor
George Russell (brit, Mercedes)
Pierre Gasly (francia, Alpine)
3. sor
Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
Logan Sargeant (amerikai, Williams)
4. sor
Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo)
Kevin Magnussen (dán, Haas)
5. sor
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)
Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
6. sor
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)
Sergio Pérez (mexikói, Red Bull)
7. sor
Nico Hülkenberg (német, Haas)
Daniel Ricciardo (ausztrál, Alpha Tauri)
8. sor
Lando Norris (brit, McLaren)
Esteban Ocon (francia, Alpine)
9. sor
Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo)
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)
10. sor
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)
Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri)