Változhat jövőre a Formula–1-ben az úgynevezett sprintfutamos versenyhétvégék lebonyolítása, miután a csapatok és a világbajnoki sorozatban érdekelt felek is támogatják azt az ötletet, hogy könnyebben követhetővé váljon a program.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken jelentette be, hogy a sporttanácsa januárban mutatja majd be az erre vonatkozó végleges javaslatát az FIA Forma-1-es bizottságának.
A cél tovább racionalizálni a hétvégéket úgy, hogy különválasztják a sprinthez tartozó aktivitásokat a nagydíjhoz kapcsolódóktól
– írta az FIA a Magyar Távirati Iroda által idézett közleményben, és hozzátette, a 2024-es versenynaptár sprintfutamainak részleteit a következő hetekben hozzák majd nyilvánosságra.
Az idei szezonban a 22 fordulóból haton tartottak sprintfutamos hétvégét, közte a Katari Nagydíjjal, amelynek szombati napján, éppen a rövid távú viadalon biztosította be harmadik világbajnoki címét Max Verstappen.
A csapatok már tárgyaltak arról, hogy a sprintfutam időmérőjét pénteken rendeznék, a rövid távú versenyt pedig szombaton délelőtt, hogy aztán délután a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről döntő időmérő edzésre kerülhessen sor. Az idén a pénteki napokon bonyolították le a futam időmérő edzését, szombaton pedig előbb a sprintkvalifikációra, utána pedig magára a nagyságrendileg 100 kilométer versenytávú viadalra került sor.
Szóba került még az is, hogy a sprintfutamokon több pilóta jusson vb-pontokhoz, és gondolkodnak a fordított rajtsorrend lehetséges alkalmazásán is.
A Formula–1-ben 2026-tól változnak a motorokra vonatkozó szabályok, az FIA F1-es bizottsága ugyanakkor megerősítette, hogy a 2025-ös idény kezdete előtt egyetlen istálló sem dolgozhat a 2026-os versenyautójának fejlesztésén.
A mostani idény vasárnap zárul Abu-Dzabiban – emlékeztetett az MTI.
Az első szabadedzést George Russell, a másodikat Charles Leclerc zárta az élen.
(MTI/Index)