Egy új kutatás szerint a 2023-as évben a Hungaroring bekerült a világ tíz legszebb versenypályája közé, és még itt sem a vert mezőnyben szerepel a Magyar Nagydíjnak is otthont adó mogyoródi aszfaltcsík.
A tanulmány figyelembe vette a Formula–1-es világbajnokságban 2023-ban nagydíjat rendező valamennyi pálya kapcsán az összes Instagram-bejegyzést, külön keresve a beautiful, stunning és gorgeous szavakra, amelyek a szépséget, lenyűgözőséget, gyönyörűséget hivatottak kifejezni a posztokban.
Figyelembe vették a pályák befogadóképességét is, majd ezen adatokat megvizsgálva megállapítottak egy végső indexet a pályákra vonatkozóan.
A eredmények alapján az Egyesült Államok Nagydíjának 2012 óta (egy 2020-as Covid-szünettől eltekintve) otthont adó austini pálya, a Circuit of the Americas végzett az élen kereken nyolcas értékkel, megelőzve a Brit Nagydíj silverstone-i pályáját (7,13), és az osztrák Red Bull Ringet (6,38).
A top ötbe még a kanadai Circuit Gilles-Villeneuve (6,25) és az abu-dzabi idényzárónak helyszínt biztosító Yas Marina Circuit (6,13) fért még fel.
A hatodik helyen jön holtversenyben a legendás monzai versenypályával a felújítás alatt álló Hungaroring, 5,75-ös osztályzatot kiérdemelve.
A Magyar Nagydíj adatai között megtalálhatjuk, hogy a befogadóképesség 70 ezer fő, ehhez képest több mint 160 ezer bejegyzés született a legnagyobb képmegosztó felületen, az arányokat tekintve pedig 1,05 százalék volt a beautiful, 0,35-0,35 pedig a stunning és a gorgeous kifejezés.
Az első tízbe még a barcelonai Circuit de Catalunya, a belga Spa-Francorschamps és a bahreini pálya került be.
De nem csupán az előző idény pályáit vették górcső alá, hanem a Formula–1-es naptárból kikerülő történelmi aszfaltcsíkokat is.
Ebben a kategóriában a Nürburgring még a texasi pályát is lepipálta. Az F1-es világbajnok Jackie Stewart által „zöld pokol” becenévvel illetett pálya valóban borzasztóan nehéz körülményekkel, egyenetlen útszakaszokkal, beláthatatlan, nagy sebességű kanyarokkal és ehhez képest keskeny útrésszel fogadta a pilótákat.
Az eredetileg több mint 28 kilométeres pálya szó szerint halálosnak számított, 1928 és 2013 között 69 versenyző, egy néző, három versenybíró és hét nem hivatalos tesztelő veszítette itt életét, de alighanem NIKI LAUDA KOCSIBAN ÉGÉSE IS MINDENKI EMLÉKEZETÉBE BEVÉSŐDÖTT.
Itt a képzeletbeli dobogóra még az 1993-ban az Európai Nagydíjnak otthon adó angliai motorsportpálya, a Donington Park, valamint a szintén az Egyesült Királyságban található Brands Hatch (12 Brit Nagydíj és két Európai) állhatna fel.
A Nürburgring az elkészített képek mennyiségében is éllovasnak számít, a friss tanulmány szerint 1 123 236 Instagram-bejegyzés készült a pályáról, itt Silverstone van még látótávolságon belül 855 939 posztjával, a harmadik helyre kerülő Brands Hatch viszont már jócskán a messzeségben (276 496).
Ami a befogadóképességet illeti, a korábbi F1-es pilóta, Hermann Tilke által tervezett sanghaji pályára akár 200 ezer ember is kilátogathat – ezt mondjuk 2019 óta a koronavírus-járvány rendre megakadályozta, de idén elvileg április 21-én visszatér a mezőny Kínába.
Silverstone itt sem áll rosszul 160 ezres adatával, a harmadik helyre a szuzukai pálya 155 ezres maximális létszáma futna be.
(Borítókép: Peter J Fox / Getty Images)