Max Verstappen, a Red Bull háromszoros világbajnok holland versenyzője szerezte meg az első rajtkockát a Formula–1-es világbajnokság idénynyitó Bahreini Nagydíjának pénteki időmérő edzésén.
Az idény előtti teszt után a pilóták egyöntetűen állították, hogy a Red Bull előnye legalább fél másodperc mindenki máshoz képest, Fernando Alonso egyenesen úgy fogalmazott, hogy 19 pilóta már tudja, 2024-ben sem lehet világbajnok – a kétszeres világbajnok spanyol nem mondta ki, de egyértelmű volt, hogy ezzel a nyilatkozattal arra utalt, hogy a címvédő Max Verstappen az új szezonban is érinthetetlen lesz a többiek számára a mezőny elején.
Ehhez képest a Red Bull egyetlen szabadedzést sem húzott be, az első gyakorlást Daniel Ricciardo nyerte meg, csütörtökön Lewis Hamilton autózta a legjobb időt, a harmadik szabadedzés leintésekor pedig Carlos Sainz neve virított az eredményjelző tábla tetején.
A kvalifikáció legelején mind a két Ferrari kihajtott a pályára, majd szépen sorban jöttek a többiek is. Egymás után röpködtek a lila szektorok, ami nem volt meglepő, hiszen a nagy forgalom nyomán folyamatosan gumizódott és javult a pálya állapota. Elsőként Carlos Sainz ment be 1:30 alá a Ferrarival.
Az első gyorskörök után mindenki bement a boxba friss abroncsokért, majd folytatódott a mezőny átrendeződése, másodpercenként változott az eredménysor. Lance Stroll meglepően erős köridőt futott az Aston Martinnal, de Sainzot nem tudta megelőzni.
A két Alpine nem tudott csodát tenni, Pierre Gasly lett az utolsó, Esteban Ocon pedig az utolsó előtti. Nyugodtan kijelenthető, hogy a Renault gyári F1-es csapata egészen gyatrán kezdte a szezont. A szabadedzéseken már sejthető volt, hogy Oconék a mezőny hátsó fertályában kullognak, de ez így is kiábrándító teljesítmény volt a részükről. Rajtuk kívül a két Kick Sauber, illetve Logan Sargeant (Williams) esett ki a Q1-ben.
Egy rövid szusszanás után folytatódott a körözés, mindenki lágy gumikon gurult ki a boxutcából. Itt kezdett izgalmassá válni a dolog, hiszen a csapatok feltekerték a motorteljesítményt, így végre kezdett tisztulni a kép, már ami a valódi erősorrendet jelenti.
Kevin Magnussen futotta az első gyorskört, de a versenybírák azt gyorsan törölték, mert a dán négy kerékkel elhagyta a pályát a hetes kanyarban. Aztán jött Max Verstappen, aki odapörkölt a többieknek, 1:29.374-es köridejével az élre ugrott, csapattársának, Sergio Péreznek is adott bő fél másodpercet. Őket a Lando Norris, Charles Leclerc, Fernando Alonso hármas követte, Hamilton lemaradása az első gyorskörök után majdnem egy másodperc volt a hollandhoz képest.
Leclerc aztán megmutatta, hogy van tartalék a Ferrarinál, adott két tizedet Verstappennek. Stroll egykörös tempója már kevés volt a Q3-hoz, mellette Cunoda, Ricciardo, Albon és Magnussen esett ki. Közben csapattársa, Nico Hülkenberg bevitte a Haast a top 10-be.
Az időmérő legizgalmasabb fázisában Verstappen állt élre az első gyorskörök után, de Leclerc ott loholt a nyakában, mindössze hat századmásodperc volt a monacói lemaradása. Őket Russell, Sainz és Norris követte, ők is gyorsak voltak, Pérez és Hamilton viszont nem tudta tartani az iramot velük.
A kerékcserék után Verstappen tudott gyorsulni, a többiek viszont nem tudtak nagyobbat előrelépni, így a címvédőé lett a pole-pozíció, Leclerc lett a második, Russell pedig a harmadik. Pérez csak a harmadik sorból rajtolhat, Hamilton pedig csak Hülkenberget tudta maga mögé utasítani, így a kilencedik rajtkockából rugaszkodhat el – ha addig nem büntetnek meg senkit.
Folytatás szombaton, az 57 körös Bahreini Nagydíj magyar idő szerint 16 órakor kezdődik.
A rajtsorrend:
1. sor:
2. sor:
3. sor:
4. sor:
5. sor:
6. sor:
7. sor:
8. sor:
9. sor:
10. sor: