Index Vakbarát Hírportál

Verseny előtti rituáléjáról mesélt lapunknak Charles Leclerc

2024. július 20., szombat 14:48

A Scuderia Ferrari HP Formula–1-es pilótája, Charles Leclerc többek között arról beszélt az Indexnek, hogyan kapcsolódik ki két megterhelő futam között, illetve azt is elárulta, milyen rituálét követ, hogy minél nagyobb eséllyel szálljon harcba a győzelemért a pályán. Csapattársa, a spanyol Carlos Sainz szintén válaszolt lapunk kérdéseire. Őt többek között arról faggattuk, milyen előnye származik a Scuderia Ferrari HP-nek a Shell-lel való együttműködésből.

Pénteken rajtolt a 39. Formula–1-es Magyar Nagydíj a mogyoródi Hungaroringen. A Shell Hungary jóvoltából az Index lehetőséget kapott rá, hogy leüljön beszélgetni a Scuderia Ferrari HP Formula–1-es pilótáival, Charles Leclerc-rel és Carlos Sainzcal, akiket a Shell és a Scuderia Ferrari HP innovációkra épülő partnerségéről is lehetett faggatni.

Óriási hőségben közelítettük meg a Scuderia Ferrari HP lenyűgöző motorhome-ját a bokszutca mögött. Miután mindenki kifújta magát, a pilóták helyet foglaltak az újságírókkal szemben. Először arról kérdezték őket, hogy mi a titka a Shell és a Scuderia Ferrari hosszú évtizedek óta szoros és sikeres kapcsolatának.

Leclerc erre azt mondta, nincs igazán nagy titok, az elmúlt 70 évben olyan jó kapcsolat alakult ki a két cég között, hogy minden simán megy, mindenki tudja, mi a dolga. A monacói versenyző emlékeztetett arra, hogy a Shell évente több mint 21 000 munkaórát fektet be több mint 50 műszaki munkatársával a Scuderia Ferrari Forma–1-es programjába, hogy a patinás istálló versenyelőnyhöz jusson a pályán.

Ezután jöhettek a mi kérdéseink. Mielőtt belevágtunk volna a dolgok közepébe, Sainz felé fordulva gratuláltunk a spanyol labdarúgó-válogatott Eb-győzelméhez, amivel jókedvre derítettük a madridi születési pilótát.

Először azt kérdeztük meg tőlük, milyen előnye származik a Scuderia Ferrari HP-nek a Shell-lel való együttműködésből.

Sainz azt mondta, többféleképpen származik előnye az istállónak a legendás együttműködésből. Úgy látja, a Scuderia Ferrari HP nem létezhetne a Shell nélkül, és ez fordítva is igaz.

Rámutatott, hogy a Shell pálya melletti laboratóriumában a Shell szakemberei folyamatosan elemzik és tesztelik a csapat (valamint az összes Ferrari-ügyfélcsapat) által használt Shell V-Power versenyüzemanyagot és Shell Helix Ultra olajat a hétvégén.

A sajtótájékoztatón egyébként elhangzott, hogy a Scuderia Ferrari által használt Shell V-Power versenyüzemanyag 99 százalékban ugyanazokat a vegyületeket tartalmazza, mint a világszerte elérhető Shell V-Power üzemanyagok, amiket a közúti töltőállomásokon bárki megvásárolhat.

„A Shell segít nekünk jobbá válnunk minden egyes pályán, minden egyes versenyhétvégén” – jelentette ki Sainz.

Amikor azt kérdeztem, mit gondolnak a fenntartható üzemanyagokra való áttérésről az F1-ben (a sorozat új, fenntartható üzemanyagot fejleszt ki, mely lehetővé teszi, hogy a száguldó cirkusz 2030-ra elérje a nettó zéró karbonkibocsátással kapcsolatos célját), Sainz azt felelte, hogy a Formula–1 mindig is úttörőnek számított az autósportban, és mindig megelőzte a korát, valamint a többi motorsportszériát.

Sainz szerint a Forma–1 nagyon ambiciózus célt tűzött ki maga elé ezzel, ami a Shellt is nagy kihívás elé állíthatja, de biztos benne, hogy a Scuderia Ferrari HP egyik legfontosabb partnercége készen áll arra, hogy sikerrel vegye ezt az akadályt.

A rendkívül sűrű versenynaptár megnehezíti a pilóták és a csapattagok életét, ezért arra is rákérdeztünk a pilótáknál, hogyan kapcsolódnak ki két verseny között.

Ekkor Leclerc vette át a szót, és elmondta, hogy mivel 24 versenyt kell teljesíteniük, az a legfontosabb, hogy minél gyorsabban összekapják magukat fizikailag és szellemileg két futam között. Ezért gyakran veti alá magát fizikoterápiának és hidegterápiának, hogy a szervezete minél hamarabb felfrissüljön.

Amikor arról érdeklődtem, van-e valamelyiküknek személyes rituáléja a versenyek előtt, Leclerc azt felelte, hogy ő személy szerint izommelegítő gyakorlatokat végez, hogy a reflexei rendben legyenek a pályán.

Én ugrókötelezni is szoktam a minél jobb erőnlét érdekében. Hiszen komoly terhelés éri a szervezetünket a versenyautóban, különösen a kanyarokban hatnak ránk nagy G-erők. Itt a Hungaroringen pedig sok kanyaron kell átfűznünk magunkat. Jeges fürdőt is szoktam venni, hogy minél gyorsabban lehűtsem a testemet

– tette hozzá.

Végül arra is rákérdeztünk, mi a kedvenc helyük Budapesten, mit szeretnek a legjobban a magyar fővárosban. Leclerc erre rávágta, hogy imádja Budapestet, szerinte fantasztikus ételeket lehet enni hazánkban. Azt is elárulta, hogy a minap a Tom George Osteria olasz étteremben falatozott.

„A Forma–1 népszerűsége akkorát nőtt Magyarországon, hogy nem könnyű körbejárni Budapestet anélkül, hogy ne ismernének fel minket. De nagyon szép város, szeretek ide visszajárni” – tette hozzá Leclerc, aki megjegyezte, hogy a régebbi autók hangja lenyűgöző volt, amivel mindenki egyetértett.

Rovatok