A 2024-es Formula–1-es bajnoki címért folyó küzdelem új fordulatot vett a hétvégén Brazíliában, ugyanis a friss pletykák szerint a Red Bull azt gyanítja, hogy a McLaren illegális módon igyekszik még nagyobb tempót találni a pályán.
Az Auto Motor und Sport szerint a Red Bull arra gyanakszik, hogy a McLaren vizet – vagy más, nem részletezett folyadékot – fecskendez a szelepeken keresztül az abroncsaiba, hogy meggátolja a túlmelegedést a verseny alatt. Az elmélet szerint a termikus degradáció csökkentése jobb versenytempót biztosít, különösen a verseny utolsó szakaszában.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány évvel ezelőtt technikai utasítást adott ki, amely betiltotta ezt a gyakorlatot. A Milton Keynes-i székhelyű csapat szerint a legfőbb riválisuk most újra elővette ezt a trükköt, ami szerinte magyarázattal szolgál arra, miért ért el kiugró eredményeket az istálló a szezon második felében.
A Red Bull más csapatokat is gyanúsít azzal, hogy követték a példát, állítólag a Ferrari is közéjük tartozik – ez a két csapat már a Red Bull előtt áll a konstruktőri pontversenyben.
Úgy tudni, hogy a vb-címvédő istálló a szingapúri futam idején kezdett gyanakodni a McLarenre, amikor az egyik abroncsból víz szivárgott, amint lekerült a felniről. A Red Bull azonnal az FIA-hoz sietett, és kérte, hogy járjanak utána az ügynek. Úgy hírlik, hogy a szervezet már vizsgálja a vádakat, írja a PlanetF1.com.
A The Telegraph című újság megkereste a McLarent, amely tagadta, hogy szembement volna a vonatkozó szabállyal, de nem kívánt nyilvánosan reagálni a vádra.
A széria hivatalos gumiszállítója, a Pirelli szintén nem kívánt reagálni a konkrét vádra, de a cég szóvivője azt elmondta, hogy „kötelessége lenne jelenteni az FIA-nak minden szabályellenes intézkedést”, ha ilyesmit látna.
Nem ez az első eset a szezonban, hogy a Red Bull és a McLaren egymásnak feszül a pályán kívül. Az Azerbajdzsáni Nagydíj után a wokingiaknak módosítaniuk kellett a trükkös hátsó szárnyukon (a vitatott alkatrész a bakui versenyt követően került nagyító alá annak hajlékonysága miatt).
Aztán a Red Bullnak kellett módosítani az autóján, ugyanis Szingapúrban a McLaren jelezte, hogy az osztrák csapat rendelkezik egy olyan rendszerrel, aminek segítségével a pilótáknak akár a parc fermé-korlátozások alatt is lehetőségük nyílhat állítani a padlólemezük elülső élének magasságán a pilótafülkéből.
Közben a Brazil Nagydíjon is történt ez-az, már amikor az időjárás lehetővé tette, hogy a kocsik kiguruljanak a boxból. A sprintfutamot Lando Norris nyerte, miután a csapattársa elengedte őt. Harmadikként Max Vertsappen ért célba, de aztán utólag megbüntették őt, így 44 pontra csökkent az előnye Norris előtt az egyéni pontversenyben.
Magyar idő szerint szombat este rendezték volna a hagyományos kvalifikációt, azonban azt elmosta az eső. A szervezők végül azt a döntést hozták, hogy magyar idő szerint vasárnap 11.30-tól rendezik meg az időmérőt. A várható rossz időjárás miatt a futam kezdési időpontja is módosult, a tervezettnél másfél órával korábban, 16.30-kor rajtol majd el a mezőny.