Index Vakbarát Hírportál

A magyar F4-es reménység a legjobb eredményét megismételve búcsúzott Abu-Dzabitól

2025. február 16., vasárnap 21:09

A Dubai Autodrome-on tett kitérő után az F4 Middle East Championship mezőnye visszatért Abu-Dzabiba, az első két forduló helyszínére, hogy immár harmadszor csapjon össze a Formula–1-et is évről évre vendégül látó komplexumban. Molnár Martin hétvégéjét számos probléma nehezítette, de a 16 esztendős magyar versenyzőnek így is sikerült eddigi legjobb időmérős eredményét elérnie, illetve a második futamon beállította az eddigi legjobb eredményét is.

A közel-keleti F4-es bajnokság ezúttal 27 fővel vágott neki a hétvégének a Yas Marina International Circuit Formula–1 által is használt Grand Prix-nyomvonalán. A Molnár Martinnak ülést biztosító Evans GP a magyar pilótát foglalkoztató Virtosi Racinggel közösen drasztikus és merész beállítás-változtatások mellett döntött a dubaji forduló után, amelyek részben sikeresnek bizonyultak.

Az első időmérő edzés ugyan még nem alakult jól a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótájának – túl korán küldték pályára, majd nem tudott tiszta kört autózni a forgalomban – és csak a 17. időt ért el, a második felvonásra kért egy apró változtatást a beállításokban, ami a csapatot is meglepve jelentős tempójavulást eredményezett. Martin végül az eddigi legjobbjának számító 6. időt autózta, amivel ezt a rajtkockát szerezte meg a hétvége harmadik versenyére.

Végül azonban nem az, hanem a második futam alakult számára a legjobban. Miután az első versenyen a 17.-ről a 14. pozícióba kapaszkodott fel úgy, hogy remek rajt után az egyik ellenfele felnyomta a falra, amitől visszaesett a 19. helyre és innen jött ismét előre, a második futamot már a 14. rajtkockából kezdhette. A rajt után két pozíciót javítva már a 12. helyen haladt, majd a második kör végén már a 11. helyen tűnt fel a neve az eredményjelzőn.

Ám miközben lépdelt előre, a mezőny elejében történt egy baleset, amelyet az utolsó sikánban többen is a pályát átvágva kerültek ki, ezzel jelentős előnyre téve szert. Ám közülük a felügyelők csak Yuhao Fut büntették meg a futam alatt, a közvetlenül Martin előtt haladó Emily Cottyt és Sebastian Wheldont nem, így ők a jogosulatlanul szerzett előnyük birtokában teljesíthették a távot, miközben az általuk megelőzött Arjun Chedda a verseny végéig feltartotta a magyar pilótát.

Martin végül így is a 9. pozícióban fejezte be a futamot, Cotty és Wheldon utólagos büntetésével pedig nyert két további helyet és végül 7.-ként rangsorolták. Ezzel beállította eddigi legjobb eredményét a közel-keleti F4-es bajnokságban, miközben öt és fél tizedmásodpercen múlt, hogy a menet közben büntetett, a versenyidejéhez hozzáadott öt másodpercet kapó Fu nem került mögé a rangsorban.

Jól sikerült a vasárnapi első verseny, jól rajtoltam, aztán jól helyezkedtem és egész sokat sikerült előznöm. Az utolsó sikánban történt balesetnél el lehetett férni a pályán, de három ellenfelem mégis átvágta a kanyart, majd nem adták vissza a pozíciót és nagy előnyre tettek szert. Az utolsó köreimben aztán nem volt szerencsém, mert az előttem levő olyan keményen védekezett, hogy éppen, hogy nem sikerült 5 másodpercen belül maradnom a szintén büntetett Yuhao Fuhoz képest

– értékelte Martin a hétvége legjobban sikerült versenyét.

Ami a harmadik futamot illeti, hiába a 6. rajtkocka, Martint a futam elejétől fogva műszaki probléma hátráltatta – az autója biztonsági üzemmódba kapcsolt és a motor ennek következtében nem adta le a maximális teljesítményt –, ami miatt a rajt és a teljes első kör során hátrányban volt. Ezután a gumikkal is meggyűlt a baja, mert különösen gyenge szettet fogott ki, amelyen a futam vége felé kezdett megjönni a tapadás; ezt bizonyítja az is, hogy az utolsó köre lett a leggyorsabb. Mindezek ellenére pedig a 11., azaz pontszerző helyen hozta be az autót.

Az F4 Middle East Championship ötödik, egyben utolsó versenyhétvégéjén a sorozat számára új pályára, Katarba látogat a mezőny február 26. és 28. között.

Rovatok