Index Vakbarát Hírportál

Kétszer került elő a piros zászló az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, a szezonújonc összetörte az autóját

2025. március 14., péntek 07:47

Pénteken, a Formula–1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén Lando Norris (McLaren), majd a másodikon Charles Leclerc (Ferrari) érte el a legjobb köridőt. Az első edzést kétszer szakították meg piros zászlóval, a szezonújonc, Oliver Bearman (Haas) úgy összetörte az autóját, hogy a folytatásra már ki sem tudott menni.

Egyelőre az látszik, amire a tavalyi szezon második felében látottak alapján következtetni lehetett, illetve arra aztán ráerősített a bahreini teszt is: nincs versenyző, aki egyértelműen a mezőny fölé nőne. Oda változatlanul többen pályáznak, nyilván nem egyforma esélyekkel, közben viszont a mezőny igencsak sűrűnek tetszik.

A nézők számára kellemes, a versenyzőknek azért közepesen meleg volt az idő pénteken, legalábbis 25 Celsius-fokból erre következtethetünk, ami a pályán bizony 40 Celsius-fok fölé is ment. Aligha ez okozta azonban, hogy már az első edzést kétszer kellett megszakítani piros zászlóval.

Előbb a kezdés után mintegy húsz perccel a hatos-hetes kanyar környékén a pályára került kavicsok okoztak problémát, így az edzés csak a takarítás után folytatódhatott, majd az utolsó etapban az egyik szezonújonc, Oliver Bearman (Haas) vétett kanyarívet. Autóját a kavicságy sem fogta meg, csak a fal, ennek eredményeként rendesen megtört, és erősen kérdésessé vált a pénteki folytatása is. 

Az újbóli piros zászló után alig több mint tíz perc maradt az edzésből, ami általában az első gyakorláson nem egy érdemi idő, ezúttal viszont a Haas kivételével mindenki visszajött még pár körre. Az első edzésen a favoritok közé sorolt Norrist Carlos Sainz Jr. (Williams), Leclerc, Oscar Piastri (McLaren) és a négyszeres világbajnok, közel sem mellékesen címvédő Max Verstappen (Red Bull) követte.

Nagy figyelem övezi a Ferrarihoz igazolt hétszeres világbajnok Lewis Hamiltont, aki az első gyakorláson csupán a 13. helyen zárt – miközben csapattársa a harmadikon –, tehát volt honnan feljönnie, és a rutinos brit klasszis a folytatásban nem is okozott csalódást a szurkolóinak.

A második edzés első része inkább a beállításokról, a második fele viszont már a mért körökről szólt. Mármint a többségnek, mert Bearman sérült autóját nem tudták üzemképes állapotba hozni a szerelők, így a versenyző kimaradt ebből a gyakorlásból.

Leclerc-nek sikerült tehát az élen zárnia, a szintén vb-győzelemre esélyesek közé sorolt monacói mögött Piastri, Norris, Cunoda Júki (Racing Bulls) következett, majd ötödikként a csapattárs Hamilton. Utánuk Isack Hadjar (Racing Bulls) következett, aki így elkönyvelhette azt a részsikert, hogy az újoncok közül gyorsabb volt a mögötte záró Verstappennél.

Ön szerint ki lesz a 2025-ös Formula–1-es világbajnok?

  • 4985
    Lando Norris – McLaren
  • 3945
    Max Verstappen – Red Bull
  • 2039
    Lewis Hamilton – Ferrari
  • 1367
    Charles Leclerc – Ferrari
  • 1011
    Oscar Piastri – McLaren
  • 325
    Fernando Alonso – Aston Martin
  • 214
    Gabriel Bortoleto – Kick Sauber
  • 149
    George Russell – Mercedes
  • 111
    Carlos Sainz – Williams
  • 94
    Isack Hadjar – Racing Bulls
  • 86
    Kimi Antonelli – Mercedes
  • 85
    Liam Lawson – Racing Bulls
  • 74
    Cunoda Júki – Red Bull
  • 59
    Nico Hülkenberg – Kick Sauber
  • 42
    Jack Doohan – Alpine
  • 30
    Lance Stroll – Aston Martin
  • 27
    Oliver Bearman – Haas
  • 15
    Pierre Gasly – Alpine
  • 14
    Esteban Ocon – Haas
  • 14
    Alexander Albon – Williams

Formula–1, a 2025-ös versenynaptár

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

Borítókép: Pierre Gasly (Alpine) (Fotó: Bryn Lennon – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)

Rovatok