Max Verstappen, a Red Bull címvédője nyerte sorozatban negyedjére a 39. Formula–1-es Japán Nagydíjat. A négyszeres világbajnok holland mögött legnagyobb riválisa, a mclarenes Lando Norris, míg a dobogó alsó fokára a születésnapos ausztrál csapattársa, Oscar Piastri állhatott fel. A két Ferrari megint nem tudott beleszólni az élharcba, ahogy a holland új csapattársa, Cunoda Júki sem: a japán folytatta elődje vesszőfutását, és pont nélkül zárt.
A McLaren versenyzői tűntek sokáig a befutónak szombaton, majd jött Max Verstappen, aki 12 ezredmásodperccel megelőzte Lando Norrist, és megszerezte a pole-pozíciót – a 2025-ös szezonban először, Japánban zsinórban negyedjére.
Oscar Piastri és Charles Leclerc a második sort bérelte ki, míg a Red Bullban hazai futamán debütáló Cunoda Júki csupán a 15., az istálló mellőzött versenyzője, Liam Lawson a 14. lett.
Nagyon nyugodtan rajtolt a mezőny az 53 körös futamon: Verstappen könnyedén sorolt be a McLaren kettőse elé, akiket Leclerc és a Mercedes-duó követett. Az első tízben nem történt helycsere, a mezőny második felében csupán egy-egy pozícióváltás volt – többek között Cunoda és Lawson, valamint Pierre Gasly és Fernando Alonso között. A pontszerző helyeken így Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Kimi Antonelli, Isack Hadjar, Lewis Hamilton, Alexander Albon és Oliver Bearman menetelt.
Kevés izgalomnak lehetett szemtanúja az, aki felkelt kora reggel a futam kedvéért: a körözés első negyedét követően csupán egyetlen Hamilton-előzést, Lance Stroll-kerékcserét és eső-előrejelzést láthatott.
A 22. körben megérkezett az élmezőny trió a boxba, a Red Bull egy másodperccel lassabban dolgozott, mint a McLaren, Norris pedig igyekezett még a kijáratnál közvetlen riválisa elé kerülni, a holland pedig önmagához híven nem hagyta magát. A mclarenes versenyző így lecsúszott a fűre, azonnal vizsgálatot követelve, amit a holland természetesen megmagyarázott, szerinte Norris nem volt pozícióban. Az esetet végül gyorsan lezárták, a bírák nem szankcionálták egyik versenyzőt sem.
A felbolydult mezőnyt Antonelli vezette (aki a sportág történelmének legfiatalabb élmenője lett ezáltal), mögötte Hamilton, majd Hadjar és Albon volt a sorrend, Verstappen a hatodik helyre tért vissza a kiállása után.
A 32. körre Antonelli és Hamilton kerékcseréjét követően visszaállt a pontszerzők sorrendje: Verstappen autózott elöl, majd másfél másodperccel lemaradva egymástól a két McLaren, Leclerc, a Mercedes-duó, Hamilton, Hadjar, Albon és a használt gumikon autózó Lawson.
A vége előtt tíz körrel Piastri jelezte a csapatnak, hogy gyorsabb lenne Norrisnál, és képes lenne Verstappent maga mögé utasítani, a wokingi istálló viszont nem kérte a versenyzői közötti cserét – ez pedig nem tetszett a 24. születésnapját ünneplő ausztrálnak. Norris reagált csapattársa helyzetjelentésére, a következő körben 1,2 másodpercre csökkentette hátrányát a hollanddal szemben, Piastri pedig továbbra is hasonló távolságban volt csapattársától.
Egyetlen pillanatra úgy tűnt a hajrában, hogy akad lehetősége Norrisnak a támadásra, végül nem sikerült meglepnie Verstappent, így a holland megszerezte pályafutása 64., idei első győzelmét. Másodikként Norris, harmadikként Piastri zárt, pontokat még Leclerc, Russell, Antonelli, Hamilton, Hadjar, Albon és Bearman szerzett.
Verstappen így egyetlen pontra csökkentette hátrányát Norrisszal szemben a bajnoki tabellán.
A bajnoki versenyfutás jövő héten Bahreinben folytatódik, majd Szaúd-Arábia és Miami következik.
A pontszerzők:
pole-pozíció: Verstappen
Versenyzők:
Csapatok: