Index Vakbarát Hírportál

Hamis TripAdvisor-minősítéseket árulnak a focivébére

2018. május 22., kedd 00:27

Fontos piaci rést tömött be egy orosz marketingügynökség a nyári labdarúgó vébére készülődve:

Elkezdett TripAdvisor-minősítéseket árulni a helyi éttermeknek.

A Bacon Agency 150 ezer forintnak megfelelő rubelért garantálja, hogy az adott vendéglátóipari egység bekerül a világ legnagyobb turisztikai honlapjának 10 legmagasabbra értékelt étterme közé (nyilván az adott városon belül).

A Bacon Agency a Reuters tényfeltáró újságírói előtt nem is rejtette véka alá, hogy képes tömegével elhelyezni bármilyen idegen nyelvű minősítéseket, és képes megkerülni az 500 millió értékelést kezelő TripAdvisor pont az ilyen kamu-minősítések ellen kifejlesztett védelmét. Az ügynökség vezetője, Roman Baldanov állítása szerint csak közvetít a jó minősítéseket megrendelő étterem és a szabadúszó hackerek között, és egyébként is

Minden étterem azzal pattintott le minket, hogy már eleve fizetnek a minősítésekért.

A TripAdvisor-nál – melynek egész működése a minősítéseinek elfogadottságán és hitelességén áll vagy bukik - azonban meglehetősen szkeptikusan fogadták az ígéretet, és a Reuters-nek azt nyilatkozták, hogy

Online nyomozóink nagyon proaktívak és elképeszően eredményesek az ilyen hamis minősítéseket kínáló vállalkozásokkal szemben.

A Reuters által felbérelt online biztonságtechnikai szakemberek azonban hat kanyilingrádi étteremről is kimutattak gyanús aktivitást. A Peperonchino olasz étteremnek például korábban alig esett be egy-két minősítése hetente, az elmúlt két hét alatt viszont hirtelen jött 45 ötcsillagos értékelés, amivel

rögtön a több csoportmeccsnek helyt adó város második legjobban ajánlott éttermévé vált.

Ami egyebek mellett azt is mutatja, hogy a módszer csak kevés ember által értékelt helyeknél működik, de ott valóban működik.

A Peperonkinonál persze azt állították, hogy lojális vendégeik adták a kiváló minősítéseket, azonban a minősítések mögött zömmel 2018-ban létrehozott, stock-fotókkal illusztrált fiókok állnak. Ennek ellenére maguk a posztok – ahogy azt a Bacon Agency alapítója is elmagyarázta – valódi írások, melyek olyan részleteket is tartalmaznak – a menüről, a kiszolgálásról, az étterem elhelyezkedéséről, a dekorációról -, hogy az ne akadjon fenn a sablonokra vadászó TripAdvisor-ellenőrök szűrőjén. Sok esetben a "vendégek" posztjait az éteremtől kapott ételfotókkal illusztrálják, hogy így még hitelesebbé váljanak az értékelések.

Rovatok