Új pontszámítási rendszer érkezik 2019-től a WTCR-be, egyrészt 10 helyett már a 15 legjobb pilóta kap pontot, illetve megszüntették az eddigi rendszert, amiben az adott hétvége három futamát másképp pontozták. Emellé pedig a másodikhoz hasonlóan már az első időmérő öt legjobbjának is jár majd pont.
Ezzel nyilvánvalóan több pontot lehet majd gyűjteni az eddigieknél, de változik a taktika is – eddig a második, fordított rajtrácsos futam érte a legkevesebbet, 2019-től viszont eltűnik ez a különbség, vagyis egy – mondjuk a büntetőrendszer aktuális állása miatt – közepesen sikerült hétvége nem jelentene akkora hátrányt, ha a pilótának sikerül legalább a fordított rajtrácsos futamon az elején zárnia. Nyilván a rendszer az olyan túlzó mértékű esélykiegyenlítő-anomáliákat, mint amit a Hyundai kétszer is elszenvedett 2018-ban, ez sem tudja pótolni.
A 2019-es rendszer másik fontos eleme, hogy icipicit kevesebbet ér majd egy futamgyőzelem relatíve a többi helyezéshez – hiszen eddig hét ponttal ért többet az első hely a másodiknál, most viszont csak öt lesz a különbség, de még így is a győzelemmel lehet majd a legnagyobb pontkülönbséget szerezni a többiekhez képest.
A változás kapcsán a TouringCarTimes kiszámolta, mennyiben módosította volna a 2019-es rendszer a 2018-as végeredményt, és azt kapták, hogy
Gabriele Tarquini elvesztette volna a bajnoki címét Yvan Mullerrel szemben, Michelisz Norbert pedig az összetett negyedik helye helyett csak a hetedik lett volna.
Tarquini egyébként meglepő módon nem csak az első helyét, hanem pontokat is bukott volna az új rendszerrel, a top 10-ből egyedüli módon.