Az előző szezonhoz képest 20 százalékkal, 687 millió euróra nőtt a mezszponzorációból befolyó összeg a hat európai labdarúgó topligában, írja az MTI.
Egy német felmérés szerint a német, angol, francia, olasz, spanyol és holland játékosokon látható hirdetések csaknem negyede a Közel-Keletről származik. Az egyesült arab emírségekbeli és katari cégek összesen 160 millió euró értékben fektetnek be, ebből 40 milliót az FC Barcelona kap a Qatar Airwaystől. A második helyen a német vállalatok állnak 112 millióval.
A legnagyobb előrelépés az angol Premier League-ben figyelhető meg, csapatai a 213 milliós összbevételükkel 36 százalékkal keresnek többet. Ez főként a Manchester United busás szerződésének köszönhető a General Motorsszal, a klub hét éven át 457 millió euróért népszerűsíti a Chevrolet autómárkát.
A második helyen a spanyol Primera División áll, ahol a 30 százalékossel, 113 millió eurónyi mezhirdetéshez jutnak az egyesületek.