18 évvel visszavonulása után újra világszínvonalú motorversenyen indul a 48 éves Kevin Schwantz: 1993 500 köbcentis világbajnoka a Szuzukai 8 óráson tér vissza a nyeregbe, július 28-án, természetesen Szuzukival. Társa Jukio Kagajama és a volt Superbike-vb-2., Norijuki Haga lesz.
Schwantz azt mondja, azért indul, hogy bepótolja pályafutása hiányzó sikerét.
"Mindig is sajnáltam, hogy nem nyertem meg ezt a versenyt, a győzelemmel új lapot szeretnék nyitni a karrieremben. A két legkeményebb és legjobb pilótával, három olyannal, aki jól ismeri Szuzukát, nagy esélyünk van nyerni. Bár egy ideje visszavonultam, gyakran motorozok, szóval ez nem lehet gond" - nyilatkozta.
Az amerikai 500-ban is Szuzukival nyert, összesen 25 nagydíjat, mindössze 105 rajtból. Dobogón 51-szer állt, korának legendája. Gépei, a 34-es rajtszámú Pepsi Szuzuki és a Lucky Strike Szuzuki a legklasszikusabb versenymotorok közé tartoznak.
A 34-es számot kézsérülés miatti visszavonulása után nem sokkal szintén visszavonultatták, a MotoGP-sorozat egyik kategóriájában sem lehet már választani úgy 15 éve.
Schwantz első győzelmét a legnagyobb kategóriában épp Szuzukában szerezte, aztán még háromszor nyert a japán pályán, ez volt a kedvence. Felejthetetlen az 1989-es itteni csatája legnagyobb ellenfelével, Wayne Rainey-vel és az 1991-es négyes befutó, amin Schwantz Mick Doohannel, John Kocinskyvel és újra csak Rainey-vel küzdött a célig. (Mind többszörös világbajnokok.)
A Szuzukai 8 órás presztízse óriási, főleg a japán gyártók között, akik mindig a legjobb technikát hozzák ide, és aki nyer, bizonyos szempontból a versenymotorgyártás uralkodójának számít. Nem véletlen, hogy Valentino Rossit is bevetette itt a Honda még 2001-ben, és az olasz, Colin Edwardszal párban, győzött is.
A Suzuki 2009 óta nem lett első a 8 óráson, azóta csak a Honda nyert.