Michelisz Norbert remek időt autózva a negyedik helyet szerezte meg a Nordschleifén az időmérőn: csak a címvédő José María López, a Chevrolet 22 francia zsenije, Hugo Valente, illetve a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb tudta megelőzni. A Zengő Motorsport versenyzője mögül indul majd a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller, mindkét gyári Honda, illetve a hibázó Ma Csing-hua is.
A nyolcadik helyről induló gyári Hondás Gabriele Tarquininek majd 3 másodpercet adott Michelisz.
18.20: Indul az időmérő, minden autó a pályán. Érdekes lesz, ki hogy osztja majd be az idejét, mert ugyan az időmérő 60 perces, de nem tankolhatnak, a tank pedig nem elég arra, hogy ezt végigautózzák. A Ladáké a legnagyobb, ők többet lehetnek kint a többieknél. A Citroën úgy taktikázik, hogy háromszor egy mért kört csináljon, ezzel pont kicentizik az egy órát.
18.35: Ment mindenki egy biztonsági kört, aztán visszament a boxba friss gumikért. Michelisz úgy a hetedik, hogy csak az öt Citroën, illetve az egyik Lada, Rob Huff előzi, de hérom pilótának még nincs mért ideje. Később Monteiro is bejött a gyári Hondával Michelisz elé, de ezek az idők még biztosan változnak.
18.38: A ladás Jaap Van Lagen motorja elszállt, nagyon lassan gurul csak a pályán. A Chevrolet-s Hugo Valente viszont nagyon jó időt ment, harmadiknak jött fel, ezzel Michelisz pillanatnyilag csak a kilencedik a tizenhétből.
18.48: Második helyre jön fel Michelisz a második mért körével, de a többiek még csak most érkeznek majd javítani.
18.51: Rob Huff Ladája állt meg a pályán, van elég gond az orosz csapatnál. Ki is száll az angol a kocsiból, nem tudta újraindítani a Vestát.
18.55: Két mért kör után van a mezőny eleje, Michelisz most négy Citroën mögött az ötödik, de még érkeznek többen a pályán. Közben a magyar versenyző elindult ki a harmadik körére, egy negyedik mért idő már aligha fér bele az üzemanyag-korlátozás miatt.
18.58: Hugo Valente ugrott vissza a Chevrolet Cruze-zal a harmadik helyre, a 22 éves francia nagyon jól megy, már az csoda, hogy befér a Citroënek közé. Michelisz most a hatodik.
19.01: Egyik gyári Honda sem jobb kért mért kör után Michelisznél, aki továbbra is a hatodik helyen, de újra a pályán. Még 18 perc az időmérőből. López ideje egyébként elképesztő, 2,2 másodperccel veri a második Loeböt.
19.06: Remek kört rakott össze Michelisz, négy szektorban javított saját idején, az első szektorban aboszlút legjobbat ment, de ezen a Citroenek biztosan változtatnak majd. A harmadik mért kör végén a harmadik helyre jön fel, az utolsó szektorban volt egy pici hibája, de a többieknek sem lesz már ideje, de inkább üzemanyaga egynél több mért körre.
19.13: López, Loeb, Ma és Tarquini is indul mért körre, Muller és Bennani még nem, Monteiro pedig a pályán, de elég lassú, ők azok, akik az első 9-ben vannak. Még hat perc, Michelisz már nem jön ki.
19.16: Valente 8 tizedre csak Lópeztől, elképesztő eredmény, de a címvédő nagyon gyors már megint. Bennani most indul, Muller még kivár, ők, akárcsak Ma, még Michelisz mögött.
19.17: Ma találta el a falat, a Citroën kínai versenyzője a kettes szektorban csúszott ki. Ő már nem előzi meg Micheliszt.
19.22: Lópezé a pole megint, de Valente a Cherlovet-val elszedte Loebtől a második helyet. Nincs már senki olyan idővel a pályán, amivel megelőzhetné Micheliszt, aki úgy indul a negyedik helyről, hogy mindkét gyári Hondát, illetve két gyári Citroënt is megvert az időmérőn.
Csütörtökén és pénteken is izgalmasan alakult a gyakorlás Michelisz Norbertnek a Nordschleifén: előbb egy hatalmas bukást úszott meg, amikor egy jobb első defekt miatt veszélyes pörgésbe kezdett 256 km/h-s tempónál a kocsija, a pénteki első szabadedzésen pedig Mehdi Bennani nem volt elég óvatos, amikor egy kicsúszás után visszatért a pályára, de magyar pilóta egy hatalmas fékezéssel elkerülte az ütközést.
Az első teszten még csak a 12. időt autózta, majd az esős, ködös délelőtti szabadedzésen harmadik volt Michelisz a meglepetésre az élre kerülő két Lada mögött, a második, már száraz pályán tartott edzésen viszont erőre kaptak a Citroënek, amik az első öt helyből négyet el is vittek, Michelisz pedig a 10. helyre csúszott vissza.
Az edzés utáni bejelentkezésében is azt ígérte, hogy az időmérőn mindenképpen az lesz a célja, hogy a legjobb 10-be kerüljön, de ez a nagyon nehéz, technikás és veszélyes pályán nem lesz könnyű. Hogy a 25,5 km-es, a Nürburgring GP-pályával egybekötött Nordschleifén mire érdemes figyelni, azt maga Michelisz árulja el a Mol Group videóját, amit még az április végi teszten készítettek, a WTCC-Hondánál némileg lassabb zengős SEAT-tal.