Hat napon belül a negyedik komoly baleset történt az indianapolisi pályán, ahol az Indy500-as verseny tesztje zajlik: ezúttal James Hinchcliffe szállt el a hármas kanyarban nagyjából 356 km/h-s tempónál, amikor eltört valami a kocsijában.
A pilóta Arrow/Lucas Oil Schmidt Peterson Hondája elképesztő erővel csapódott a falba, egyből fel is csaptak belőle a lángok, de szerencséjére azok hamar elaludtak. A földön csúszva rövid időre tetejére is borult a kocsi, ami végül a pálya közepén állt meg. A Hinchcliffe mögött érkező Sebastian Saavedra nem sokkal kerülte el az előtte leszakadó kereket, amitől akár még nagyobb baj is lehetett volna.
Hinchcliffe-et a baleset után az IU Health Methodist kórházba szállították, ahol a bal combját meg is kellett műteni. A hétfői edzést a baleset kivizsgálása miatt helyi idő szerint 16.15-ig elhalasztották, ezt követően a versenyzők már csak pénteken, egy órára mehetnek fel a pályára a vasárnapi verseny előtt.
A Honda később gyorsan ki is vizsgálta, mi történt a kocsiban: a jobb első felfüggesztés tolórúdjának törése miatt vált irányíthatatlanná a kocsi.
Hinchcliffe hétfői balesete rövid időn belül már a negyedik komoly bukás volt Indianapolisban: Helio Castroneves szerdán, Josef Newgarden csütörtökön, Ed Carpenter pedig vasárnap szállt el, majd borult a pályán, de mindannyian sérülés nélkül megúszták az ütközést.
Carpenter bukása után az IndyCar vezetői intézkedéseket vezettek be, hogy lassítsák kicsit a tempót: csökkentették a turbók erejét és arra biztatták a csapatokat, hogy kevesebb leszorítóerőt jelentő aero-csomagot állítsanak be a kocsikon.