Nem sikerült jól az elhalasztott időmérő Michelisz Norbertnek a túraautó-vb kínai hétvégéjén, a gyors, sok egyenessel tarkított pályán a Honda elképesztő hátrányban volt már nemcsak a Citroënekkel, de a Ladákkal és a Chevrolet-kkal szemben is.
Az időmérőt végül a világbajnok José María López nyerte a kínai Ma Csing-hua előtt, a négy gyári Citroën közé viszont be tudott férkőzni a harmadik helyre Nicky Catsburg a Ladával - őt Sébastien Loeb és Yvan Muller követte, Michelisz már az első szakaszból sem jutott tovább, a 15. helyről indult.
Az első futam rajtja nem is lehetett volna őrültebb: Ma - idén már nem először - beragadt a rajtrácson, majd az első kanyarokban több komolyabb ütközés is volt a mezőnyben, ami miatt már az első körben öt versenyző is kiesett: Tom Coronel, Rob Huff, John Filippi, Gabriele Tarquini és Tom Chilton sem folytathatta.
A Yokohama-kupában Michelisz előnye már 26 pont a második Mehdi Bennanival szemben.
Coronel ráadásul úgy esett ki, hogy az egyik hátsó kereke beszorult a Chevyje alá a pálya közepén, így azonnal pályára küldték a biztonsági autót. Ekkorra viszont Michelisz már a hetedik helyen volt, a vb-pontversenyben előtte álló Ma pedig a 10. helyre csúszott vissza. Az élen López Muller és Loeb előtt tartotta első helyét.
A Safety Car nagyon sokat körözött kint, a versenyt viszont a szabályok szerint csak két körrel hosszabbították meg. Amikor újra elinduhattak, Ma nagyon gyorsan megkezdte a felzárkózást, Stefano D'Astét azonnal lenyomta, majd Grégoire Demoustier mellett is hamar elment, így nyolc körrel a vége előtt Michelisz mögé került.
Michelisz legjobb védekezés gyanánt elkezdte támadni az előtte autózó ladás Nicolas Lapierre-t, de Ma nagyon agresszívan közelített a Zengő Motorsport pilótájára, többször is csak centikre volt attól, hogy nekiütközzön a Hondának. Hárman hatalmas versenyben voltak a 6-8. helyeken, de a 12. körben Ma előbb elfékezte magát egy kanyarban, majd nagyon lelassult a Citroën, így teljesen elszállt a kínai.
A nagy meglepetés viszont a végére maradt, Michelisz az utolsó kanyarban ment el Lapierre mellett, megszerezve a hatodik helyet, amivel sokat nyert, hiszen minden közvetlen riválisát megelőzte a futamon. Az élen hármas Citroën-győzelem született, López, Muller és Loeb vitték a dobogót.
Az első rajt és az azt követő szerencse nem ismételte meg magát a másodikban, sőt, a 12. helyről induló Michelisz kocsija a rajtnál megsérülhetett, és a korábbihoz képest sokkal lassabb tempót tudott csak autózni. Ennek ellenére pályán maradt, mert pár kieséssel újra pontszerző lehetett volna, ám végül csak a 11. helyen ért célba.
Az futamot Yvan Muller nyerte, a második helyen Gabriele Tarquini hatalmas csatában maga mögött tudta tartani Lópezt, akinek így kicsit csökkent az előnye a vb-ben Muller előtt.
Két versenyhétvégével, vagyis négy futammal a vége előtt maradt az öt pont Ma és Michelisz között, de feljött egyetlen pontra a magyar mögé a szintén hondás Gabriele Tarquini, Thaiföld és Katar előtt tehát továbbra is óriási a harc az összetett negyedik helyéért.
Frissítés: Lapierre-t kizárták az első versenyből, ezzel Monteiro, Valante, D'Aste és Ma is eggyel előrébb végzett, módosítva az összetett eredményét. Michelisz hátránya ezzel 6 pont Ma mögött.