A héten kapták meg a végleges autóikat a Honda túraautós csapatának gyári pilótái – eddig egy tesztre rendszeresített autóval köröztek –, vagyis elkészült Rob Huff, Michelisz Norbert és Tiago Monteiro Civicje is.
A garázsban álló három autót pont a korábbi F1-pilóta portugál mutatta meg azelőtt, hogy beszálltak volna.
Ami viszont ennél is fontosabb, hogy a hétközi olaszországi gépátvétel alatt rengeteget haladt a Honda még úgy is, hogy a cervesinai Tazio Nuvolari nem a legalkalmasabb a tesztelésre a vonalvezetése miatt. A gyakorlásba viszont belefért, hogy szimuláljanak egy teljes időmérőt beállással, illetve egy gyors kör utáni tankolással, állítással.
Mindez azért is fontos, mert a 2016-os szezonra megkavarta kicsit a JAS Motorsport a háttérstábot. Hiába tartott Michelisz Norberttel a zengős versenymérnöke, Bári Gergő is a Hondához, végül nem közvetlenül egymással dolgoznak majd, mert el akarták kerülni a csapatnál a klikkesedést. Bári Monteiro mellé került, míg Michelisz Andrea Cisottival dolgozik majd együtt – vele és az új csapattal is szokni kellett tehát a munkát, de a jelek szerint sikerült is. „Jó volt látni, hogy a kommunikáció hibátlan volt a szerelőgárdával, a döntések rutinosan és gyorsan születtek meg” – írta a hétközi gyakorlásról szóló blogbejegyzésében a magyar pilóta.
Csapatszinten is sikerült előznie a Hondának, ugyanis a WTCC-mezőnyben elsőként ők kezdték gyakorolni a MAC3 névre keresztelt csapatidőfutamot, ami azt mutatja, hogy a Hondának fontos az újítás, illetve hogy ha már erre is ráérnek, akkor jól állnak a készüléssel.
Az már rövid gyakorlás után is kiderült, hogy valószínűleg nem lesz működőképes stratégia az előre megbeszélt sorrent, mert minden a három pilóta rajtján múlik majd, így még több rögtönzés kell majd a sikeres csapat-időmérőhöz, amellyel élesben először a franciaországi szezonnyitó szombatján, április 2-án találkozhatunk majd.