A legfontosabb fejlemény a túraautó-vb 2016-os idényében az, hogy idén már három magyar pilóta lesz a mezőnyben. A gyári Honda-csapathoz került, tavalyi privát bajnok Michelisz Norbert mellett két nagyon fiatal versenyzővel, Ficza Ferenccel és Nagy Dániellel indul a Zengő Motorsport.
Michelisz a minden eddiginél komolyabb háttér, illetve a körülötte levő nagyon erős csapat (Tiago Monteiro korábbi F1-pilóta, Rob Huff pedig a 2012-es világbajnok) miatt nagy várakozásokkal kezdi a szezont, még úgy is, hogy továbbra is a Citroën számít majd a legnagyobb esélyesnek. Ettől függetlenül a franciaországi idénynyitón egy dobogós hely, a szezon végére több futamgyőzelem és a legjobb hondás eredmény a magyar pilóta célja.
A zengős újjáépítés nem indult zökkenőmentesen. A csapat ugyan elutazott a Paul Ricard versenypályára Ficzával és Naggyal, a technika viszont nem állt össze a pénteki első tesztre, sőt, a Zengő Motorsport egész versenyhétvégéje veszélybe került. A fennakadás a motorok miatt van – a Honda WTCC-erőforrásait készítő Mugen UK csak hosszú határidőre vállalja a motorok gyártását és utóellenőrzését. A Zengő idei projektje túl későn állt össze ahhoz, hogy a tavalyi motort időben leszállítsák Franciaországba, a NIKA Racingtől megszerzett Civic motorját pedig át se nézette a télen a svéd csapat a mugenesekkel, így a Honda nem engedte pályára azt pénteken.
Az autókat azért, még ha motor nélkül is, de pénteken bemutatta a Zengő Motorsport: a kevés fehérrel és szürkével kiegészített zöld, fekete színvilág a csapat kezdeteihez nyúlik vissza, az 1990-es években ugyanis zöld színű kocsikkal versenyeztek, derült ki a bemutatójukból. Ez a visszatérés egyben az építkezés újrakezdését is szimbolizálja.
Frissítés: a motorproblémák miatt a Zengő-csapat nem indulhat el a futamon, csak Ficza Ferencnek lesz lehetősége részt venni a két szabadedzésen és az időmérőn a tavalyi motorral. Ezt a gyári Hondától kapják kölcsön, a JAS-nál viszont nem kockáztatnak, és a hétvége éles részére, a futamokra nem áldozzák be a tartalékmotort. A második, szlovákiai futamra elkészülhet a 2015-ös zengős motor, de hogy a másik mikorra lesz bevethető, egyelőre bizonytalan.
A teljesen új felállással indító magyar csapatnál az idei (és a 2017-es) szezon is a tanulásról szól majd, a mezőny két legfiatalabb pilótájának előbb bele kell szoknia a túraautó-vb-be. Mindketten vezettek már hasonló erejű autót, hiszen Ficza szerepelt már a túraautó-Eb-n, Nagy pedig egy futamon lehetőséget kapott a TCR-ben a Zengőtől, de a vb elsőre összehasonlíthatatlan ezekkel a sorozatokkal. Még úgy is, hogy Ficza minden idők legfiatalabb bajnoka lett a Suzuki-kupának 2010-ben 14 évesen, Nagy pedig 17 éves kora ellenére kétszer nyerte meg ugyanezt a sorozatot.
A magyar jelenlét mellett sok más dolog is változott a sorozatban a 2015-ös és a 2016-os szezon között. Polestar Cyan Racing néven beszállt a Volvo két autóval és két sokszoros svéd bajnok túraautóssal, a címvédő Citroën ugyan négyről kettőre csökkentette a gyári támogatással induló autókat, de a WTCC-ről ralikrosszra váltó Sébastien Loeb privát csapata a tavalyi egy helyett már három kocsit indított.
Faragtak a szabályokon is – 60-ról 80 kg-ra emelték a maximális büntetősúly mértékét, de újítás az is, hogy a szezon első két futamát 80 kilós plusszal kezdi a címvédő (Citroën), ami előnyt jelenthet az idény elején a Hondának. Egyedülálló kezdeményezés lesz a MAC3 (Manufacturers' Against the Clock – Gyártók az óra ellen) nevű csapatidőfutam, amiben a legalább három kocsival induló gyártók plusz konstruktőri pontokért versenyeznek egymás ellen.
Az időmérő mellett a futamokat sem hagyták békén. Idén is egy normál és egy fordított rajtrácsos verseny lesz vasárnap, ám a fordítottat rendezik előbb, a másikat pedig fő versennyé léptették elő, az zárja majd mindig a hétvégét, és a hosszát is megtoldották egy körrel, hogy több idő legyen dönteni a helyekről.
Az idénynyitó versenyhétvégét a franciaországi Paul Ricard versenypályán rendezik, az időmérő szombaton 14.00-tól, a két vasárnapi futamot 12.15-től és 17.15-től kezdik majd.
Honda Civic WTCC
#5 Michelisz Norbert – Honda Racing Team JAS
#55 Ficza Ferenc – Zengő Motorsport
#99 Nagy Dániel – Zengő Motorsport
#12 Rob Huff – Castrol Honda World Touring Car Team
#18 Tiago Monteiro – Castrol Honda World Touring Car Team
Citroën C-Elysée WTCC
#3 Tom Chilton – Sébastien Loeb Racing
#11 Grégoire Demoustier – Sébastien Loeb Racing
#25 Mehdi Bennani – Sébastien Loeb Racing
#37 José María López – Citroën Total WTCC
#86 Yvan Muller – Citroën Total WTCC
Volvo S60 Polestar TC1
#61 Fredrik Ekblom – Polestar Cyan Racing
#62 Thed Björk – Polestar Cyan Racing
LADA Vesta
#2 Gabriele Tarquini – LADA Sport Rosneft
#7 Hugo Valente – LADA Sport Rosneft
#10 Nicky Catsburg – LADA Sport Rosneft
Chevrolet RML Cruze TC1*
#9 Tom Coronel – ROAL Motorsport
#27 John Filippi – Campos Racing
#77 René Münnich – ALL-INKL.COM Münnich Motorsport
* a hírek szerint a NIKA International a szlovák futamtól száll majd be egy Chevrolet-val, amit John Bryant-Meisner vezet majd 99-es rajtszámmal
április 1-3. Franciaország, Circuit Paul Ricard
április 15-17. Szlovákia, Slovakiaring
április 22-24. Magyarország, Hungaroring
május 6-8. Marokkó, Circuit International Automobile Moulay El Hassan
május 26-28. Németország, Nürburgring Nordschleife
június 10-12. Oroszország, Moscow Raceway
június 24-26. Portugália, Circuito Internacional de Vila Real
augusztus 5-7. Argentína, Autódromo Termas de Río Hondo
szeptember 2-4. Japán, Twin Ring Motegi
szeptember 23-25. Kína, Shanghai International Circuit
november 4-6. Thaiföld, Chang International Circuit
november 23-25. Katar, Losail International Circuit