Hetedik helyen zárt az idény első időmérőjén Michelisz Norbert, de egy kizárás miatt nyert is és vesztett is egy helyet végül ehhez képest. A Zengő Motorsport is megtette első köreit Ficza Ferenc révén, de a futamon ők már nem lesznek ott.
A pénteki esős teszt után a két szombati szabadedzésen negyedik majd nyolcadik időt szerzett Michelisz Norbert, míg a Hondától kölcsönkapott, meglehetősen visszafogott beállításra hangolt motorral induló Ficza Ferenc megtette első kilenc körét a WTCC-s Civicben az időmérő előtt.
*a Volvók visszasorolása előtt
Az időmérő első harmadában nagyon nem találta a tapadást Michelisz, ahogy elkezdett mindenki a 20 perc végén jobb köröket menni, egyre jobban hátra szorult, majd a kockás zászló mellett megkezdett utolsó mért körénél már a pont nem továbbjutást érő 13. helyre csúszott vissza. A sebességével nem volt gond, de nem tapadt a Honda, ami miatt az utolsó kanyarban négy kerékkel elhagyta a pályát. Szerencséjére ennek ellenére nem vették el a mért körét (mert nem nyert ezzel időt), amivel a 12., továbbjutó helyre jött fel, így folytathatta az időmérőt.
Ficza a várakozásoknak megfelelően az utolsó lett, de ez nem is meglepetés a gyengébbre csavart motorerővel.
A második harmadban már javult Michelisz, a legjobb ötbe viszont így sem sikerült bekerülnie, így az újabb tovább elmaradt. A hetedik idejével a második legjobb hondás lett a harmadik helyen továbbjutó Tiago Monteiro és a 10., vagyis a fordított rajtrácsos futamon pole-t érő helyen záró Rob Huff között.
A top 5-be egyébként négy gyártó is bejutott, de a nagy küzdelem nem akart összejönni: a ladás Nicky Catsburg el sem indult mért körre, míg a Chevrolet-val versenyző Tom Coronel fékei elszálltak a gyors kör alatt. Monteiro viszont mindent megtett a superpole-ban, meg is szerezte a második helyet a címvédő José María López és Yvan Müller között, így a Hondának sikerült beverekednie magát egy kocsival az első sorba a 80 kilóval nehezebb Citroënek közé.
Frissítés: szabálytalan magasságú volt a volvós Thed Björk autójának fenéklemeze, ezért kizárták az időmérőről. A döntés befolyásolja Michelisz Norbert rajtpozícióit is, a fordított rajtrácsos első futamon a negyedik helyett így az ötödik, a második fő futamon viszont a hetedik helyett a hatodik helyről indul majd.
A 2016-ra bevezetett újításban a Lada, a Honda és a Citroën tudott csak három autóval kiállni. A Lada jól kezdett, a Hondánál Huff beragadt a rajtnál, ami tönkre is tette az idejüket, nem tudott felzárkózni Michelisz és Monteiro mögé az angol, majd a harmadikként induló francia csapat az időmérő után a csapatidőfutamot is behúzta. Ők Mehdi Bennanit jelölték harmadiknak a privát pilóták közül, aki a második kör végére alaposan lemaradt, de 3 századdal így is beértek a Lada elé.
A két vasárnapi futam 12.15-kor és 17.15-kor kezdődik majd, az első lesz a fordított rajtrácsos, azt a negyedik, az egy körrel hosszabb fő versenyt a hetedik helyről kezdi Michelisz. A Zengő Motorsport és Ficza Ferenc kihagyják a versenyt.