Nagy szerencsével végzett a második helyen Valentino Rossi vasárnap Argentínában, az utolsó előtti kanyarban mindkét ducatis kiesett előle, mert Andrea Iannone kilökte a motort Andrea Dovizioso alól.
Mázli volt, de azért hozzátartozik, hogy az egész szituáció nem alakul ki, vagy legalábbis nem Rossi előtt, ha nincs a kötelező kerék- és motorcsere féltávnál. A Michelin ugyanis a ducatis Scott Redding pénteki gumihibája után nem bízott a maga gyártotta termékben, maximum 11 körre tartotta biztonságosnak. Emiatt rendelték el kötelezően a cserét. Rossi az első szettel és az első motorral Marquez sarkában volt, sőt, oda-vissza előzgették egymást, majd a második motorral és gumival nagyon gyorsan lemaradt tőle. Ahogy mondta, ő sem tudja pontosan, miért, de sanszos, hogy a gumik különbözősége miatt, még ha ugyanolyan is volt a keverék, mert a motorok egyformán voltak beállítva.
A rajt után nagyon jól elkaptam a ritmust, az első géppel gyors voltam, az járt a fejemben, hogy harcban leszek a győzelemért, de az újraindulás után nem jött vissza a ritmus. Fogalmam sincs, miért, mert a motorok egyformák, talán a gumi miatt. Egyszerűen nem ment, többször majdnem elestem. Ez az utasítás a gumikkal nem jött jól nekünk, pláne, hogy a mi Yamaháinkon semmi probléma nem volt a Michelinekkel, a Ducatik miatt kellett a motorcsere.
Az utolsó előtti körben meg is előzte Rossit Iannone, majd Dovizioso is, aztán jött a harakiri Iannonétól, aki bukott, és a motorja elsodorta Doviziosóét is.
Iannone előtte már engem is majdnem kiütött, olyan helyen előzött, ahol nem volt okos dolog, lesodródtunk az ívről, így ment el mindkettőnk mellett Dovizioso. A többit utána már mindenki jól láthatta. Könnyű volt persze hibázni, mert imádkozni kellett, hogy talpon maradjunk.
Rossi ezzel arra gondolt, hogy a nagy esőzések után még a futam végére sem száradt fel teljesen a pálya, maradtak egészen apró vízfoltok, amiken viszont el lehetett szállni. Ilyet találhatott meg Iannone is, de előtte már a suzukis Maverick Vinales és még korábban a világbajnok Jorge Lorenzo is így esett el.
Csapattársak ritkán ütköznek össze, de volt már ilyen, és akkor is Rossi lett a fő kedvezményezett. 2006-ban, az év utolsó előtti futamán, a Portugál GP-n a vasárnap harmadikként végző Dani Pedrosa ütötte ki ugyanígy akkori hondás csapattársát, Nicky Haydent. Rossi akkor előttük volt, vezetett, a pontversenyben viszont azzal tudott az élre állni, hogy Hayden nem szerzett pontot. (Két hét múlva viszont Hayden lett a bajnok Rossi bukása miatt.)
Nem csoda, a Ducatinál nem örültek a dupla kiesésnek, de túl nagy drámát azért nem csaptak, Dovizioso is inkább csalódott volt, mint mérges. Iannone háromhelyes rajtbüntetést kapott a következő nagydíjra, ami a hétvégén lesz, a texasi Austinban.
Hibájának hosszabb távon lehet komolyabb hatása, a Ducati ugyanis állítólag azon dolgozik, hogy Jorge Lorenzót elcsábítsa a Yamahától. Ha a spanyol átülne, jelenleg nem kérdés, hogy kit tartana meg a Ducati, ráadásul a balhé felgyorsíthatja a megállapodást Lorenzóval.