A vártnál kicsit gyengébb időmérő után Michelisz egy tizeddel maradt le a legjobb öt pilóta közötti superpole-ról, így a hatodik helyről kezdheti majd a fő futamot a Hungaroringen.
Érdekesen alakult a túraautó-vb hungaroringi időmérője, főleg a címvédő Citroën teljesítménye miatt: a franciák ugyan megtartották 80 kilós büntetősúlyukat a magyar versenyhétvégére, de a Volvo kivételével minden vetélytársuk nehezebb lett, ennek ellenére nem sokat mutattak a pénteki és szombati edzéseken. Ezek után a címvédő José María López az első mért körével majdnem fél másodpercet adott a mezőnynek, ugyanakkor csapattársa, Yvan Muller éppen csak, hogy bejutott az időmérő második harmadába a 12. helyen. Ficza Ferenc a többiek idejétől kissé elmaradva az utolsó helyre kvalifikálta magát.
A mezőnyből az eddig is jól menő volvós Thed Björk és ladás Gabriele Tarquini, illetve a gyári hondás Rob Huff kerültek López mögé – Michelisz elrontotta az első mért körét, de másodikra simán jutott tovább nyolcadikként második harmadba.
Még szorosabb lett a második harmad, mert egy mért kör után, amikor kijött kerékcserére Michelisz, csak a 11. volt, vagyis még a fordított rajtrácsos futam első helyéről is lemaradt volna. A végére hiába kapta el remekül saját mért körét, amivel eredetileg a harmadik helyre ugrott fel, a többiek is nagyot javultak, így a hatodik helyével pont lecsúszott a harmadik harmadról, amibe Huff, López, Tiego Monteiro, Tom Coronel és Björk jutottak be. A svéd egy tizeddel volt jobb Michelisznél, ennyin múlt a top 5. Ezzel biztossá vált, hogy a fordított rajtrácsos nyitó futamot Michelisz az ötödik helyről kezdi majd.
A superpole-ban a Citroën és López verhetetlennek bizonyult, a Szlovákia óta 70 kilóval nehezedő Hondák nem tudták felvenni a bajnokkal a versenyt, Huff és Monteiro a 3-4. helyre jöttek be. A másodikra Coronel szúrt be a Chevrolet-val, az ötödik Björk lett, akinek autójában motort cseréltek, így a nyitó versenyt az utolsó helyről kezdi majd.
Maga Michelisz Norbert sem tudott magyarázatot adni az időmérő után arra, hogy miért nem volt sokkal erősebb a Citroën, illetve hogy a 70 kiló ellenére miért nem esett jobban vissza a Honda a magyar pályán, őt is meglepte az eredmény. Mivel vasárnap könnyen lehet, hogy esni fog, felmerült, jelenthet-e ez előnyt a hondásoknak. Michelisz szerint a franciaországi idők alapján talán ők mennek a legjobban esőben, így ha rajta múlna, nem mondana nemet a vasárnapi vizes pályára, mert ez még szorosabbá teheti a versenyt.
A hatodik rajthelye kapcsán pedig – rá jellemző módon – bizakodó, az idénynyitón is hetedik helyről indulva sikerült dobogón végeznie, nem látha okát, miért ne sikerülne ez neki a Hungaroringen a hatodik és ötödik helyekről kezdve is.
A Citroën a MAC3 csapatidőfutamban is a leggyorsabb volt, ám a Honda 174 ezredes hátránya jól mutatja, amit az időmérőben Huff és Monteiro tempója is jelzett, hogy a harmadik versenyhétvégére kapott 70 kiló ellenére a Honda tempója nem romlott annyit a franciákhoz képest. A csapatidőfutamban a Citroën mögött a Honda jött be másodiknak, a harmadik a Lada lett.
Legalábbis az időeredmények alapján, csakhogy a franciáknál Mehdi Bennani, az oroszoknál pedig Hugo Valente pályaelhagyása miatt 30-30 másodperc büntetést kaptak, így végül a Honda nyert, a Citroën lett a második és a Lada a harmadik.