Mindkét futam elég pechesre sikerült Michelisz Norbert számára a Hungaroringen, hiszen az elsőn már a felvezető kör alatt elfüstölt a turbófeltöltő a motorjában, másodikra pedig hibába kapaszkodott fel utolsó helyről hatodiknak, egy eltört felfüggesztés miatt végül visszaesett a tizedik helyre. A nagy esőben volt azért pozitív magyar meglepetés is, hiszen az első futamon a kilencedik helyen végző Ficza Ferenc volt a legjobb hondás.
Michelisz felvezető körön történt kiesése volt a nagy dráma a Hungaroringen, az igazi izgalmak viszont csak utána jöttek, hiszen a mezőny fele száraz pályára való slick, egy része viszont esőgumikkal vágott neki az első futamnak.
Ficza Ferenc már a rajt előtt örült az esős körülményeknek, de hogy mennyire szeret és tud ilyen pályán versenyezni, azzal sokakat meglepett, hiszen a rajttól kezdve hihetetlen tempóban haladt. Olyannyira, hogy pár kör után már pontszerző helyen volt a 15. helyről indulva, a verseny felénél pedig már a 8. volt – útban oda három világbajnokot, José María Lópezt, Yvan Mullert és Rob Huffot is megelőzte.
Az élen Mehdi Bennani végig magabiztosan vezetett, mögötte Tom Chilton és Nicky Catsburg szerezték meg a dobogós helyeket. A Honda eltaktikázta magát a slick gumikkal, a sokat csúszkáló Rob Huff és Tiago Monteiro is nagyon visszaestek, ahogy ők, úgy a két gyári Citroënes, López és Muller is pont nélkül zárt a nyitó futamot.
Ficza az utolsó három körben nagy csatában volt a chevrolet-s John Filippivel, akit végül nem tudott maga mögött tartani, de így is kilencedik helyen zárt, ami fantasztikus teljesítmény azok után, hogy Franciaországban kölcsönmotorral csak szombaton autózhatott, Szlovákiában pedig az első futam legelején kigyulladt a kocsija, amit a Zengő Motorsport rohamtempóban épített újjá a magyarországi hétvégére.
„Hihetetlen érzés ez a helyezés” – kezdte Ficza a pontszerzés után. „Nagyon csúszott a pálya, olyan volt, mintha jégen mentünk volna. Nagyon óvatosan kellett mennem, de szerencsére a többieknek is, ez elmosta kicsit a többiekkel szemben a különbséget. Azért így is látszott, hogy amikor Muller esőgumikra váltott, úgy hagyott ott, mintha álltam volna.”
Az óvatosság mellett persze végre kicsit versenyezhetett a többiekkel is, amikor Tom Coronel beforgatta René Münnichet, majdnem neki is ment, de végül karcmentesen hozta be az autót. A kilencedik hely egyébként Ficzát magát is meglepte, legkorábban 2017-re számolt azzal, hogy pontszerző lehet.
A második futamot Ficza és Michelisz kezdték az utolsó helyről – a gyári Hondánál hatalmasat hajrázva cserélték ki a turbót, hogy kész legyen a Civic a rajtra. Az időjárás itt már nem hozott stratégiai döntéseket, mindenki esőgumin kezdte a versenyt.
Ennek ellenére továbbra is rettenetesen csúszkáltak az autók, a harmadik kör elején, amikor Grégoire Demoustier kicsúszott az egyes kanyarban, jött is a safety car. Mire az beért, már Citroën 1-2. volt az élen, López mögé Muller állt be Huffot megelőzve. A felzárkózó Michelisznek is voltak gondjai, őt a ladás Hugo Valante lökte meg egy kanyarban, de szerencséjére nem fordult meg.
A SC távozása után egyből egymásnak is estek a pályán, Michelisz pedig még jobban elkezdett felzárkózni – előbb azzal nyert helyet, hogy ladás Gabriele Tarquini kipördülésével nyert helyet, majd sorban Fredrik Ekblom, John Filippi és Valante mellett ment el a magyar, amivel a nyolcadik kör elején már a kilencedik volt.
A második előzés-etap elején a harmadik ladást, Nicky Catsburgot nyomta le a nyolcadik helyért, majd pár környi küzdelem után Tom Coronelt is lehagyta, megszerezve a hetedik helyet. Ám mivel közben a második helyet rövid időre megszerző Huffot kiintették, amiért túl erőszakosan előzte Mullert, Michelisz már a hatodik helyen autózhatott.
Tom Chiltonnal nagy harcban voltak a végéig az ötödik helyért, de azt már nem sikerült megszereznie a magyar hondásnak, ám váratlanul eltört a bal hátsó felfüggesztése, így a hatodik helyről visszaesve csak a tizedik lett. Ficza az első futamos pontszerzés után tizennegyedik lett.
A felfüggesztés még az első körben sérült meg, amikor Coronellel ütközött Michelisz, utána végig érezte, hogy keresztben áll a kormány, de egyenletesen húzott oldalra a kocsi, ezért folytatni tudta a versenyt. Más esetben, még privát csapatnál lehet, hogy kiállt volna, de a gyári támogatással nem volt kérdés, hogy nyomja, amíg tudja, árulta el a futam után. Az már csak a szerencsétlenség teteje volt, hogy fél körrel a vége előtt adta meg magát a bal hátsó kerék, és emiatt négy helyet visszaesett.
Az összetettben a címvédő López 12 ponttal meglépett az első helyen, mögötte Monteiro, majd a privát citroënes Bennani következik. Michelisz a harmadik helyről a hatodikra esett vissza.