A szabadedzéseken és az időmérőkön is hatalmas fölényben voltak a Hondák, stabilan csak a világbajnoki címvédő José María López tudta tartani a tempót velük, a legvégén viszont taroltak a gyári Hondák, és elvitték a legjobb három helyet az időmérőn, Michelisz Norbert lett a középső.
Az első, fordított rajtráccsal indító nyitó futamon ezért a 8-10. helyekről rajtoltak, a legfontosabb célkitűzésük pedig az volt, hogy a nagyon keskeny, falak közé szorított marokkói pályán épségben menjenek végig a mezőny közepén mind a 21 körön.
Ezt tartotta is Michelisz, a többiek viszont nem, már az első körben kicsúszott a pályáról az élen haladó James Thompson, majd Nicky Catsburg és Thed Björk is. Ezeknek köszönhetően már az első kör végén a hatodik volt a magyar túraautós. Thompson meglökése miatt ráadásul Hugo Valente áthajtásos büntetést kapott, így még egy helyet nyert mindenki a mezőnyben.
Sokkal több előzés már nem jött a keskeny pályán, az élmezőnyben például egy sem, így viszonylag békés vonatban ért be az első hatos Tom Coronel, López, Yvan Muller, Tiago Monteiro, Michelisz, Rob Huff sorrendben, vagyis a Honda magyarja a kilencedik helyről indulva ötödiknek jött be. Egyedül López keménykedett Coronellel az utolsó körökben, de nem tudott az élre kerülni. Ficza Ferenc, akinek kocsiját újra rohamtempóban kellett a futamra összerakni, a kiesőket előzve a 13. lett.