A nagy balesetekkel tarkított első futamon a harmadik helyig ugrott előre Michelisz Norbert a Nordschleifén, majd a fő futamon a második helyről indulva a dobogó második fokán ért célba, a szezon eddig legjobb eredményét produkálva. Az összetettben is feljött a két hondás csapattárs nyakára.
Hiába volt csak háromkörös a WTCC-futam, jutott bőven baleset így is a világ egyik legveszélyesebbének tartott pályájára, a Nordschleifére, főleg a legvégére, amikor kezdtek elfogyni a versenyzők gumijai. Sorban Tom Coronel és Thed Björk is jó helyről csúszott ki, előbbi egy durrdefekt miatt, majd a gyári hondás Tiago Monteiro az élen autózva verte oda kőkeményen a kocsiját az utolsó körben.
A portugál mögött ekkor épp a két gyári Citroën, Yvan Muller és José María López ment, ők kis híján bele is szálltak a falba csapódó, majd onnan a pályán keresztbe álló Hondába, óriási szerencse volt, hogy el tudták kerülni az ütközést. Muller ki is esett a láthatóan nagyot csattanó Monteiróval együtt, López viszont futamgyőzelemig ment a baleset megúszása után.
A címvédő mögött Tom Chilton ért be másodiknak, míg harmadiknak Michelisz Norbert, aki hiba nélkül, a többiek kiesése miatt került a dobogóra. Ő és Chilton is nem sokkal a baleset után húzott el Muller és Monteiro kocsijai mellett, nagy szerencséjük volt, hogy elkerülték a két autót, illetve a Monteiro Hondájából kiszakadt, szabadon guruló kereket. A visszajátszáson látszott, hogy a Honda nagyon a levegőbe emelkedett a szalagkorlátnak ütközve, ami alapján nagyobb baj is lehetett volna. A portugált a verseny után kórházba is kellett szállítani további, inkább elővigyázatosságból elvégzett vizsgálatokra.
López kilencediknek indulva nyert, ami jól mutatja, mennyire erős a Citroën a nürburgringi pályán. Ficza Ferenc a 12. helyen hozta be a Zengő Motorsport Civijét.
A második futamra Monteiro, Coronel és Mullre kocsijai sem készültek el, így utóbbi kettő hiányában Michelisz a negyedik helyett a második helyről indulhatott. Az első métereken egy remek rajttal meg is tudta támadni az élről induló Lópezt, de sokáig nem tudta tartani a jóval erősebb Citroënt.
Az argentinnal nem tudta tartani a tempót, a folytatásban a fő feladat inkább az volt, hogy a privát citroënes Tom Chiltont ne engedje el. Ez jól is ment, sőt, az utolsó körben Lópezre rászólt a csapat, hogy figyeljen a motorra, így a Michelisz, Chilton, Huff hármas felért a címvédő mögé, de López pont olyan tempót diktált, amivel meg tudta tartani az előnyét.
Így az első futamon szerzett harmadik helyet egy másodikkal folytatta Michelisz a Nordschleifén, ezzel mindkét futamon a legjobb hondás volt, és a szezonnyitó francia hétvége után újra dupla dobogót szerzett. Ficza Ferenc a 13. helyen ért célba a zengős Hondával.
A dupla futamgyőzelmet arató López mögött a szezon eddigi legjobb hétvégéjét produkálta a harmadik és második hellyel Michelisz, aki az összetettben is sokat javított, hiszen megerősítette negyedik helyét, és négy pontra közelítette meg az összetettben második Monteirót és kettőre a harmadik helyen álló Huffot.
Az ETCC-s, vagyis az Európa-bajnoki mezőnyben induló Nagy Norbert az első futamon megcsípte a szalagkorlátot, és kiszakadt a bal első kereke, így a Zengő Motorsport pilótája hiába kvalifikált a harmadik helyre a második versenyre, azon el sem tudott indulni.
*A németországi hétvége eredményeit véglegesnek tekinti az FIA, miután egyetlen Hondán sem találtak szabálytalan alkatrészeket annak ellenére, hogy ugyanazokat a típusú padlólemezeket használták, amiért a Nemzetközi Automobil Szövetség kizárta őket a Magyarországon és a Marokkóban rendezett futamokról.