Remek szabadedzések után az első sem zavarta meg Micheliszt, aki ugyan a hazai pályán versenyző Ladákkal nem tudta felvenni a versenyt, de így is a legjobb hondásként zárta az időmérőt, ami után vasárnap az ötödik helyről kezdheti majd meg a fő futamot.
A német hétvégét még az összetettben negyedik helyen hagyta el Michelisz Norbert, a moszkvai időmérőt viszont már csak az ötödik helyen kezdte meg a Nemzetközi Automobil Szövetség fellebbviteli döntése alapján, aminek értelmében az összes Honda hungaroringi eredményét törölték a szabálytalan padlólemezek miatt.
Citroën C-Elysée WTCC +80 kg
Honda Civic WTCC +30 kg
Lada Vesta WTCC +20 kg
Volvo S60 WTCC +0 kg
Chevrolet RML Cruze TC1 +0 kg
A technikai döntés viszont nem zavarta meg a koncentrációban a hondásokat: mind a pénteki teszten, mind pedig a két szombati szabadedzésen a második leggyorsabb volt Michelisz, kétszer csapattársa, Tiago Monteiro, egyszer pedig a ladás Nicky Catsburg végzett előtte, de a gyári csapatnak összességében is jó felkészülése volt, hiszen a teszten az első három, az első szabadedzésen a 2-4. helyeken, utána pedig az első két, illetve a negyedik helyen zártak Micheliszék.
A második szabadedzésen már eleredt az eső, az időmérőre pedig még rosszabbak lettek a körülmények, elég sokat csúszkáltak a kocsik is, sok volt a pályaelhagyás miatt elvett kör. Az első mért kör majdnem fél perccel lassabb volt, mint amit szárazon tudtak autózni. Az esővel pedig a Honda fölénye el is ment.
Michelisz kétszer is a legvégére tartogatott: az időmérő első harmadásban már a nem továbbjutást érő 13. helyig csúszott vissza, de végül két, fokozatosan javuló körnek köszönhetően a negyedikként, legjobb hondásként jutott az időmérő második szakaszába.
Az első harmadot a ladás Nicky Catsburg rettentő jó idővel nyerte, a második helyen végző csapattársánál, Gabriele Tarquininél 1,3 másodperccel volt jobb. A fölénye a második harmadra is maradt, ahogy Michelisz taktikája is, aki az utolsó pillanatban ugrott fel a negyedik helyre, bekerülve a super pole-versenybe két Lada és egy Chevrolet társaságában. A legjobb citroënes a címvédő José María López volt a hatodik helyen, aki idén először nem jutott be a legjobb öt közé időmérőn. A fordított rajtrácsos pole a hondás Tiago Monteiróé lett.
A harmadik harmadban a Ladák verhetetlennek bizonyultak, és mivel Michelisznek több kisebb hiba is becsúszott, így James Thompson mögé csúszva az ötödik helyet szerezte meg. Az első hármat sorrendben Catsburg, Tarquini és Hugo Valente vitték.
A Zengő Motorsport pilótája, Ficza Ferenc a 17. lett az időmérőn, a csapat másik versenyzőjének, Nagy Dánielnek továbbra sem készült el az autója.
Ahogy azt az időmérő alapján várni lehetett, a MAC3 csapatidőfutamot is a Lada nyerte, a Honda 6,5 tizeddel, az esőben gyengélkedő Citroën pedig 4,1 másodperccel kapott ki. Csakhogy Nicky Catsburg kiugrott a rajtnál, így az orosz csapat időeredményét törölték, a friss győztes a Honda lett, a második a Citroën, a Lada nem kapott pontokat.
A két vasárnapi futam magyar idő szerint 11.15-kor és 12.30-kor kezdődik majd.