A szombati, hatalmas esőben rendezett időmérő után vasárnap is gondot okozott az időjárás: az eredetileg (magyar idő szerint) 11.30-ra kiírt rajthoz száraz pályára való slick gumikkal álltak fel a versenyzők, ám még mielőtt elrajtolhattak volna, leszakadt az ég, így elhalasztották a startot, amíg mindenki esőgumira cserélt. Ez kisebb zavart is okozott, többek, így Ficza Ferenc is a boxutcából indultak.
Az élről senki nem döntött így, vagyis a fordított rajtrácsos nyitó futamot a hatodik helyről kezdte Michelisz Norbert, de a mögüle induló, a moszkvai pályán rettenetesen jól menő Ladákkal nem tudott mit kezdeni, hamar visszaesett, és az első kör végén csak a kilencedik volt.
A vizes pályán nagyon csúszkáló Hondával nem is nagyon volt esélye feljebb kapaszkodni, egyedül mások hibájában bízhatott – Tom Coronel el is rontott egy kanyart a Chevyvel, így Michelisz legjobb hondásként a nyolcadik helyre ugrott fel. Ezt viszont egy áthajtásos büntetéssel el is bukta, ő és Coronel is kilógott a rajtnál oldalra a neki kijelölt helyről, ezért kellett útba ejteniük a boxutcát.
Onnan a 12. helyre ért vissza, de a mezőny közepénél jobb tempója volt, így gyorsan vissza tudott venni két helyet, és négy körrel a vége előtt már újra pontszerző volt, végül itt, a 10. helyen ért célba. Az élen tarolt a Lada, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg nagyon magabiztosan szerezte meg az első két helyet, mögöttük Yvan Muller fért fel még a dobogóra.
A második, fő futam sokkal jobban indult az ötödik helyről rajtoló Michelisz számára, aki már az első kanyarban megelőzte James Thompsont, és felugrott a három Lada mögé a negyedik helyre. Sőt, egyből elkezdte támadni Hugo Valente-ot, akit az első kör végén, a célegyenesben végleg meg is előzött.
Nemcsak Michelisz, de a többi hondás is erőre kapott a második futamra, vagyis a szerelés alatt valami nagyon jó beállítást találhattak meg, a körülmények ugyanis nem sokat változtak, maradt a vizes pálya, bár folyamatosan száradt. Rob Huff a 11. helyről indulva hamar felugrott az ötödik helyre, míg Tiago Monteiro csak egy kicsúszás miatt volt kénytelen a mezőny közepén küzdeni.
Ahogy száradt a pálya, rövid ideig Michelisz és Huff is felgyorsult, utóbbi fel is jött a negyedik helyre, de utána Tarquini rettenetesen felgyorsult, leszakította a hondás párost, és elkezdte beérni az élen autózó csapattársát, Catsburgot. Eközben Ficza Ferenc is hatalmasat versenyzett, az utolsó előtti, 16. helyről indulva gyorsan felküzdötte magát a 11. helyre, majd a négyszeres világbajnok Yvan Mullert jó ötkörös harc után legyűrve pontszerző helyre ért fel.
Mullertől megszabadulva tovább nyomta Ficza, két körrel a vége előtt Mehdi Bennanit is megelőzte a kilencedik helyért, és azt a végéig meg is tartotta. Olyannyira, hogy a verseny leggyorsabb körét is ő autózta. Ezzel visszaszerezte azt a két pontot, amit a Honda padlólemezes büntetése miatt elvettek tőle a hungaroringi eredmények törlésével, a Zengő Motorsport ugyanis nem adott be külön fellebbezést, így nálunk nem egy, hanem két hétvége eredményét törölték.
Az élen a Lada újabb kettős győzelemmel zárt Nicky Catsburg és Gabriele Tarquini vezetésével, míg Michelisz nagyon fontos dobogót szerzett – a marokkói hétvégéről elvett eredményt nem számolva idén már az ötödik dobogós helyezését érte el.