Opciós jogot szerzett a 2018-19-es Forma-E-szezonban egy csapat indítására a Mercedes, jelentette be a német autógyár kedden. A 2018-as belépő nem véletlen, egyrészt a Forma-E pont abban az évben bővül 10 csapatról 12 csapatra, másrészt attól a szezontól kezdve cserélik le a mostani, fél futamot kibíró kocsikat olyanra, amik egy teljes versenyt végig a pályán tudnak tölteni.
Az elektromos irányba tolódás jelenti az autógyártás jövőjét, és mivel a versenyzés mindig is a kutatás és fejlesztés fő platformja volt, ezért a Forma-E egyre relevánsabb lesz, ahogy telnek az évek – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-részlegének főnöke, egyben az F1-csapat irányítója.
A Mercedes keddi bejelentése előtt már több nagy autógyár is jelezte, hogy valamilyen formában beszállna a Forma-E-be. A Jaguar már az idei, 2016-17-es szezonban külön csapatot indít, a BMW mérnöki oldalon segíti az Andretti csapatot, és várhatóan 2018-19-től ők is saját istállóval indulnának.
A jelenlegi mezőnyben az Abt az Audival dolgozik együtt, amely a 2017-18-as szezonban már saját csapattal indul, a legutóbbi bajnoki címet a Renault nyerte meg az e.dams csapatával. A Citroen DS névre hallgató leányvállalata a Virgin Racinggel dolgozik közösen, az indiai Mahindra autógyár pedig saját csapattal van jelen. Sőt, az egész mezőnyben az egyetlen istálló, aminek nincs direkt gyári kötődése autógyárhoz, az a Techeetah, ami a Renault-tól vásárol motorokat.
A Forma-E 2016-17-es szezonja október 9-én, Hong Kongban indul.