Egyre több helyen lehet arról olvasni, hogy a WTCC, vagyis a túraautó-világbajnokság promótere, a Eurosport Events két éven belül, legkésőbb a 2019-es szezon kezdetéig lecserélné a kocsikra vonatkozó szabályokat, amit a DTM és az ázsiai Super GT által is elfogadott rendszer váltana. Sőt, ez akár már két év múlva, a 2018-as idény elején megvalósulhat.
Pontos részleteket még nem tudni, de egy biztos: ha ezt valóban meglépik a sorozatnál, akkor a mostani, az utcai autókra még nagyon hasonlító versenyautókat brutális erőt sugárzó gépekre cserélhetik.
A gyakorlatban persze nehéz megjósolni, pontosan hogyan is nézne ki a jelenlegi Super 2000 TC1-es rendszer utáni Class One-korszak. Ez az a rendszer, amit ugyan a DTM és a Super GT is elfogadott már, de többszöri halasztás után sem vezették még be. Leginkább azért, mert ebben négyhengeres turbómotorokat kellene használni (a WTCC és a Super GT már ezeken fut), ami jelentős visszalépés lenne a DTM-nek V8-asokhoz képest.
A Class One bevezetésének eredeti célja az volt, hogy közelebb hozza egymáshoz a német és az ázsiai szuper túraautós sorozatokat. Hogy a kettő között ilyen kocsikkal milyen szerepe lenne a WTCC-nek, az egyelőre bizonytalan. Valószínű, hogy egyfajta összekötő funkciója lenne a világbajnokságnak, több gyártó is részt venne benne, a pilótáknak pedig nagyobb mozgásterük lenne akár az ázsiai, akár a német sorozat felé.
A TouringCarTimes rá is kérdezett a Eurosport Eventsnél, hogy mi a helyzet a Class One lehetséges bevezetésével. Válaszul annyit kaptak csak, hogy szorosan együttműködnek a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a szakág jövője kapcsán, céljuk a hosszú távú tervezés, de ennél többet nem mondhatnak.
A DTM-ben három óriási német autógyár, a BMW, az Audi és a Mercedes indít kocsikat – utóbbiét vezethette első magyarként a kamion-Eb-győztes Kiss Norbert a hungaroringi futamon –, míg a Super GT-ben a Lexus, a Honda és a Nissan kocsijaival versenyeznek.