A csütörtöki szabadedzésekkel, majd a pénteki éles programmal zárul a túraautó-világbajnokság 2016-os szezonja, ahol a magyar autósport eddigi legnagyobb sikeréért, a vb-dobogóért küzdhet Michelisz Norbert.
A Honda gyári csapatának magyar pilótája jelenleg negyedik helyen áll az összetettben, és bár matematikailag a második hely is elérhető, racionális esélye inkább a bronzra van. Ha ez sikerülne, felülmúlná eddigi legjobbját, a 2014-es összetett negyedik helyet.
Ehhez az őt jelenleg 14 ponttal előző, szintén hondás Tiago Monteirót kellene megelőznie az időmérőn és a két futamon gyűjthető maximum 55 pontból legtöbbet megszerezve. A dolog nem lehetetlen, de az F1-et is megjárt portugál sem fogja hagyni magát, már csak azért sem, mert neki 5. hely a legjobbja a WTCC-ben.
Hogy mennyire nem lesz könnyű dolga Michelisznek, azt jól jelzi, hogy idén csak egyszer verte annyival a portugált, ami most elég lenne neki: Németországban a Nordschleifén, ahol Monteiro a balesete miatt egy pontot sem gyűjtött. A magyar pilóta viszont nagyon elszánt, és minden eddiginél keményebb, kockázatvállalóbb vezetés várható tőle a cél érdekében, és akár már az első futamon sem vigyáz a kelleténél jobban a kocsira.
"...ha az első futamon esetleg egy rosszul sikerült, kockázatos manőver miatt elveszítem a jelenlegi negyedik helyemet az év végi tabellán, azt sem fogom bánni. Negyedik már voltam 2014-ben, azt már tudom milyen érzés. Harmadik helyezett, világbajnoki dobogós viszont még soha nem voltam a WTCC-ben. Most ezt szeretném megtapasztalni" – vázolta fel a helyzetet Michelisz a futamot felvezető írásában.
Tavaly egyébként messze a még privát kocsival induló Michelisz volt a legjobb hondás Katarban, az időmérőn 6. lett (Monteiro a 11., illetve akkor még a japán kocsival induló Gabriele Tarquini a 14.), a két futamon pedig 21-6-6 arányban verte a másik két hondást.
Az egymás közötti versenyben nem, de a mezőnyhöz képest mindenképp segítségükre lesz az is, hogy a büntetősúlyokat nézve kedvezőbb helyzetben lesznek az élmezőnyhöz képest: 2015-ben a Honda +40, a Citroën +60 kilóval indult, idén a japánok +30, a franciák +80 kilót kaptak.
A Citroën és a Lada is kivonja gyári csapatát a WTCC-ből (az oroszok privát kocsit sem hagynak maguk után), így nekik ez lesz az utolsó verseny a sorozatban. A franciáknál José María López harmadik vb-címe garantált, ahogy a konstruktőri bajnoki cím, és Yvan Muller is csak egy nagyon peches nappal vesztheti el második helyét. A kocsi viszont még mindig nagyon erős, és vélhetően mindketten szívesen búcsúznának jó eredménnyel.
A Lada lényegében minden előjel nélkül, egy többnapos teszt után nem sokkal jelentette be, hogy vége, de tőlük nem is várható, hogy beleszóljanak Michelisz, Monteiro és Huff harcába.
Az idényhez képest eltér a megszokottól a program Katarban már azzal is, hogy a hétvége helyett csütörtökön és pénteken rendezik az eseményeket, ráadásul az időmérő egy napra került a két futammal.
Az éjszakai rendezés is új körülmény lesz a többi 10 versenyhétvégéhez képest, de a látványon kívül ez más eltérést nem okoz, a pilótáknak nagyjából mindegy, nappal vagy este kell-e vezetniük a jól kivilágított pályán.
november 24. csütörtök
14.00-14.30 Első szabadedzés
19.00-19.30 Második szabadedzés
november 25. péntek
12.30-14.00 Időmérő és csapatidőfutam
19.20-19.50 Nyitó futam
20.35-21.05 Fő futam