„Nem szabad elbízni magunkat, leszegett fejjel kell mennünk előre, és ugyanabban a ritmusban, ugyanazzal a hozzáállással kell dolgoznunk, mint tavaly. Ha így teszünk, minden esélyünk meglesz, hogy versenyben legyünk a világbajnoki címért” – mondta az idei felkészülésről Michelisz Norbert, a Honda gyári pilótája, akivel az FIA honlapja készített interjút a téli tesztelés közepén.
Arra a kérdésre, hogy magán kívül kit tart a legnagyobb esélyesnek, csapattársát, a tavalyi vb-bronzérmes Tiago Monteirót nevezte meg, aki az elmúlt két évben megmutatta, mennyire jó pilóta. A portugál mellett a 2017-ben privát Citroënnel induló ex-hondás Rob Huffot, és természetesen a gyári Volvókat tartja még esélyesnek, bárki vezesse is azokat a szezonban (a Volvo február 27-én jelenti be a pilótafelállását a három kocsihoz.)
Az interjúban Michelisz kitért a szezonban visszatérő, a tavalyihoz képest két új helyszínre, Monzára és Makaóra is: „Nagyon szeretem mindkét pályát. Monzában szereztem az első nemzetközi futamgyőzelmem 2008-ban, Makaóban pedig az első WTCC-s első helyemet 2010-ben, mindkettő nagyon különleges emlék. Ez a két pálya ott van a kedvenceim között.”
A 2017-es idényre – a ralikrosszból átvett ötlettel – bevezetett dzsókerkört remek újításnak gondolja, amivel fel lehet dobni az utcai versenyeket, amiken egyébként elég nehéz versenyezni.
A tavaly vb-negyedik Michelisz kiemelte a magyar szurkolókat is, akik miatt semmihez sem hasonlíthatók a hungaroringi versenyek. „Mindig elég nagy a nyomás a versenyen előtti héten. De amint kiszállok az autóból a második futam után, már alig várom, hogy újra a szurkolóim előtt vezethessek.”
Az interjút, melyben Rob Huff távozásáról és a helyére érkező Micsigami Rjóról is beszél, itt olvashatják el teljes terjedelmében.