Az időmérőn mutatott domináns teljesítmény után a TCR technikai részlege gyorsan lépett, és 95 százalékra visszavette az Opelek teljesítményét, hogy kicsit kiegyenlítse a mezőnyt. Az időmérőn a DG Sport mindkét Astrája jóval gyorsabb volt a többieknél, ezért változtattak. Gyorsítottak viszont a kétszeres címvédő Stefano Comini Audiján és az amerikai Duncan Ende SEAT-ján, mindkettő hasmagasságát 10 mm-rel csökkentették – a többi SEAT azért nem változott, mert azok nem a duplakuplungos (DSG) váltót használják.
A teljesítményigazítás meg is látszott, egyből eltűnt a rettentő Opel-fölény, legalább a rajtnál beragadó, pole-ból induló Pierre-Yves Corthals sokáig nem tudott feljönni a harmadik helyről. Remekül kapta el viszont a rajtot a M1RA-pilóta Roberto Colciago, aki azonnal bevágott Hugo Valente és Corthals közé, majd az első kanyarban már az első is volt, onnan pedig körről körre egyre jobban meg tudott lépni a mezőnytől.
Az első hármas mögött hatalmas tülekedés indult, de a harmadik körre nagyjából beállt a sor. Ekkorra a hetediknek induló Tassi Attila a 14. helyig esett vissza, jól tartotta magát viszont a Zele Racing SEAT-jában Ficza Ferenc a 8. helyen, de Comini egyre jobban közelítette, és a negyedik kör legelején meg is tudta előzni. Nem sokkal később Gianni Morbidelli is elhúzott mellette.
Világbajnoki pontverseny
Csapatösszetett
Az eredetileg 10 körösre tervezett verseny végül időlimittel ért véget az F1-időmérő miatt, 20 perccel a rajt után leintették a futamot Colciagóval az élen, aki ezzel a szezon második hétvégéjén megszerezte a M1RA első futamgyőzelmét.
Az olasz mögött Valente jött be másodiknak, a dobogó harmadik helyét Jean-Karl Vernay szerezte meg, aki az utolsó előtti körben tudta megtámadni az épp egymással hadakozó Dusan Borkovic, Corthals kettőst. Ficza Ferenc végül a 11. lett, a hozzá hasonlóan Grúziában remeklő Tassi Attila sem szerzett pontokat.
„Lehet, hogy könnyűnek látszott, de egyáltalán nem volt az. Jól kaptam el a rajtot, és négy-öt kör után sikerült kellően leszakítanom mindenkit. Nem nyomtam neki annyira az elején, így a futam második felét is bírták a gumijaim. Az volt a fontos, hogy ne csináljak nagy hibát, egy kicsi volt, egyszer elfékeztem magam a célegyenes végén, de ennyivel megúsztam. Korai még a bajnoki címre gondolni, nagyon sok jó pilóta van a mezőnyben, és minimális a különbség köztük” – értékelt Colciago az első helye után.
Colciago a futamgyőzelmével és Vernay a dobogós helyével egyaránt 40 pontnál jár három futam után, ők vezetik a vb-összetettet, sőt, a csapatversenyben is átvette a vezetést a M1RA, itt két pont az előnyük a Craft-Bamboo előtt. Egyéniben rettentő szoros a verseny, az első négy helyett ugyanis egyetlen ponton belül áll.
A második futamot magyar idő szerint vasárnap délben indítják majd.