Dobogós helyen, önhibán kívül elszenvedett defekt miatt esett ki az első futamon Michelisz Norbert a Hungaroringen, a másodikon pedig jó rajttal végzett a negyedik helyen a hatodikról indulva.
Szombaton megtréfálta azt időjárás a WTCC mezőnyét a Hungaroringen, egy felszáradós és egy vizes szabadedzés után szárazon jött az időmérő, ami nem alakult a legjobban a Hondának: Michelisz 6. helye volt a legjobb a gyári csapaton belül.
A nyitó futamon vasárnap a fordított rajtrács miatt viszont jobban kezdtek: Tiago Monteiro a második, Michelisz pedig az ötödik helyről indulhatott. A magyar túraautós szombaton a jó rajtban bízott, de inkább mentenie kellett, miután az élen induló John Filippi beragadt a rajtrácson. Innen kemény küzdelemben, a volvós Thed Björkkel többször is összekoccanva a harmadik helyre jött fel Monteiro és Tom Chilton mögé. Az egyik ilyen ütközés viszont túl sokba került –
Egy körrel később aztán kiálltak mindketten, hogy helyrehozhassák az autókat. Björk a futam után elárulta, hogy amikor Tom Chiltonnal ütközött, részben irányíthatatlanná vált a kocsija, ezért ment neki Michelisznek. Az esetet a második futam után kivizsgálják a versenybírók.
A korai kiállással nem maradt meg a sorminta Michelisz szempontjából a Hungaroringen: 2013-ban dobogós volt, 2014-ben egy gyengébb év követte, 2015-ben futamot nyert hazai pályán, 2016-ban pedig már a felvezetőkörön elfüstölt a turbója , vagyis idén újabb jó évnek kellett volna következnie.
Michelisz később visszatért, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e az autóval, a versenyhez, amit csapattársa, Tiago Monteiro nyert meg, viszont nem tudott hozzászólni. A győzelemmel vb-pontversenyben előnyét tovább növelő portugál mögött Tom Chilton és Rob Huff, vagyis két privát citroënes lett a dobogós. Mivel Filippi kocsija megállt az utolsó körben, így a Zengő Motorsport pilótája, Aurélien Panis másodszor a szezonban pontszerző helyen, tizedikként ért célba.
A fő futam rajtjánál is kisebb gond akadt, itt is a pole-ból induló autó, ezúttal Rob Huff ragadt be, majd pont ő lökött össze két Volvót, ami Néstor Girolami kieséséhez vezetett. Amíg kimentették az argentin az autóját, jött a safety car – ekkorra a hatodik helyről rajtoló Michelisz már az ötödik volt, nyakán csapattársával, Monteiróval.
Két kör után távozott a safety car, az újraindítás után pedig egyből megkapta áthajtásos büntetését Huff, ami újabb előrelépést jelentett a második helyen álló angolt követő pilótáknak.
A biztonsági autós szakasz miatt 15-ről 17 körösre nőtt futam közepétől az élen stabilizálódott a különbség az első 7-8 között, ekkor inkább arról szólt minden, ahogy Rob Huff a fél mezőnyt megelőzve visszaküzdötte magát pontszerző helyre a büntetés után, a 10. helynél előrébb viszont ő sem tudott lépni. A futamot Bennani nyerte a volvós Nicky Catsburg, illetve saját csapattársa, Tom Chilton előtt, Michelisz a negyedik helyen végzett. Az értékelését itt olvashatja.
A némileg szerencsétlenre sikerült hungaroringi hétvége után Michelisz 62 ponttal 8. az összetettben, a pontversenyt Tiago Monteiro 123 ponttal vezeti, előnye 38 pont a második Nicky Catsburg előtt.
A nyitó futamot teljes Zengő-első sor nyitotta, ám végül Szabó Zsolt Dávidnak és Nagy Norbertnek meg kellett elégednie a 2-3. helyekkel, ami az elrontott rajt után komoly teljesítmény volt tőlük. Szabó nagyon gyors volt, de nem tudta utolérni a futamgyőzelmet arató Christjohannes Schreibert, aki aztán a második futamot is megnyerte. A svájci mögött harmadik lett Nagy, dupla dobogós hétvégét zárva. Ezen a futamon a harmadik zengős pilóta, György Anett is pontszerző lett, Szabó egy versenybalesetben viszont csúnyán összetörte SEAT-ját.
A WTCC 2017-es szezonja május 25-27.-én folytatódik majd a Nürburgringen.