Index Vakbarát Hírportál

Michelisz óriási csattanást úszott meg a Nordschleifén

2017. május 25., csütörtök 20:11

Óriási szerencse

Komolyabb incidens nélkül lement csütörtök délelőtt a WTCC egyórás tesztje a Nordschleifén, a délutáni szabadedzést viszont már nem úszta meg csattanás nélkül a mezőny: a rekordbajnok Yvan Muller unokaöccse, a Ladával versenyző Yann Ehrlacher csapta oda kocsiját a negyedik szektorban, Michelisz Norbert pedig legalább ekkora bukást úszott meg.

A pálya utolsó szakaszában, nem sokkal a célegyenes előtt járt, elképesztően jó körön, ha végigmegy, alighanem a nap legjobb idejét futja, a második, harmadik és negyedik szektorban is ő volt a leggyorsabb. Aztán jött a defekt, a Honda irányíthatatlanná vált, de hihetetlen mázlival átcsúszott két keskeny bukótéren is, és nem érintette a korlátot.

Ahogy félreállt, a rádióban is egyből azt mondta, hogy

Óriási szerencsém volt!

2015-ben, még Zengő-pilótaként volt némileg hasonló esete, akkor is egy defekt miatt vált irányíthatatlanná a kocsija, de akkor még gyorsabban ment, 250-260 km/h-s tempónál kerülte el a szalagkorlátot.

Michelisszel szinte teljesen egy időben a vb-pontversenyt vezető hondás, Tiago Monteiro is problémába futott, egyszerűen leállt a kocsija a pálya közepén.

Ehrlacher nem volt ilyen mázlis

A fiatal francia pilóta, Erhlacher a pálya hátsó szakaszán vágódott a szalagkorlátba az edzés elején. Nagyon nehezen szállt ki a kocsiból, amikor végre megtette, sántított is a bal lábára, majd guggolva várta a mentőt, láthatóan eléggé megrázta az ütközés, amit a szervó meghibásodása okozott, ezért sodródott ki a kanyarban. Jól látható, hogy nem fordultak a kocsi kerekei, vagyis nem defekt volt.

Bár vagy 15 percig tartott, mire Ehrlacher-t elvitték, az autóját pedig levontatták a pályáról, de az edzést nem állították meg. Az egyórás gyakorlás végén Michelisz Norberté volt a legjobb mért kör – ez viszont jóval lassabb volt annál, mint amit a végén futott volna. A második Rob Huff lett (a délelőtti teszten pont fordított sorrendben végeztek), de Huffnak volt egy nagy hibája, négy kerékkel elhagyta a pályát, onnan mentett nagyot, így a kettejük között maradt 8 tizedes különbséget duplán nem vehetjük készpénznek.

Aggódnak a defektek miatt

A délelőtti teszten két Volvo is defektet kapott, kora este pedig Michelisz követte őket, de Huffnak is komoly gumiproblémája volt, még ha nem is jutott defektig. A gumigyártó Yokohama jelezte a csapatoknak, hogy az általuk javasolt nyomás alatt használják a gumikat, de a pilóták szerint csak ettől nem szabadna ennyi problémának lennie.

„Ez a világ egyik legveszélyesebb pályája, ez a legutolsó hely, ahol a gumi miatti gépészkedéssel kellene foglalkozni. Nem hiszem, hogy túl alacsony nyomás jelentené a problémát, sokkal inkább a pálya természete miatt van, hiszen minden csapatnak volt gondja” – mondta Michelisz arra utalva, hogy a Nordschleife borítása meglehetősen egyenetlen.

Huff sem fogta vissza magát, amikor arról beszélt, hogy nem véletlenül használnak a GT-ben is külön Nürburgring-specifikus gumikat, ahogy a BTCC-ben (brit túraautó-bajnokság) külön keveréket a Thruxton-pályára. „Öt vagy hat kanyar is van ezen a pályán, amit 260 km/h-val veszünk be, nem attól félünk, hogy vajon egyensúlyban marad-e a kocsi, hanem hogy ne kapjak defektet.”

Pályacsúccsal indult a péntek reggel

Nagyon sokáig nem indult mért körre Michelisz, a végére viszont két nagyon erős kört is összerakott, a második a nap második legjobbja volt. Egyedül a volvós Nicky Catsburg előzte meg, a holland pilóta viszont nagyon: 2,3 másodperccel volt jobb Michelisznél, 8:34.813-as köre WTCC-rekordot jelentett, elképesztően jól összerakta a 22 km-t.

Micheliszék mögött tartotta magát Huff, a negyedik Thed Björk lett, az ötödik helyet pedig némi meglepetésre a Chevyvel induló Esteban Guerrieri szerezte meg a második szabadedzésen.

Az időmérő 12.45-től jön pénteken, a két futamot szombaton tartják majd.

Rovatok