Jól ment az időmérőt megelőző háromórányi gyakorláson Michelisz Norbertnek, kétszer a második, egyszer pedig a leggyorsabb időt autózta csütörtökön és pénteken, miközben egy elég nagy balesetet is sikerült megúsznia. Minden adott volt tehát egy jó szerepléshez a Nordschleife hossza miatt rendhagyó kvalifikáción, főleg úgy, hogy kiderült, Nicky Catsburg pályacsúcsa a második szabadedzésen friss gumikon jött, Michelisz viszont használt szettel végzett mögötte a második helyen.
Az időmérő kezdetét el is kellett halasztani majdnem fél órával, az Audi TT Cup futamán törték meg a szalagkorlátot, amit ki kellett javítani.
A nürburgringi időmérőn nem három szakaszban alakult ki a sorrend, hanem egyetlen, 40 perces etapon, amibe 3 mért kör fért bele. Az első próbálkozás végén Rob Huff vezetett (a szabadedzéshez képest 8 másodperccel lassabb idővel), ráadásul úgy, hogy az öt szektorból egyben sem volt övé a legjobb idő, összességében viszont 1 tizeddel be tudott vágni a volvós Thed Björk elé.
Tiago Monteiro sem sokkal, 3 tizeddel lemaradva követte őket, Michelisz ekkor 2 másodperc különbséggel a hatodik helyen állt. Ketten is nagy hibát úsztak meg, Mehdi Bennani és Néster Girolami is a korlát mellől hozták vissza az autójukat.
Második próbálkozásra Nicky Catsburg nagyjából olyan állapotban vezetett, mint reggel, három legjobb szektorral ugrott az élre, Michelisz pedig 7,5 tizedes hátránnyal jött be mögé a második helyre.
Harmadikra, utolsó próbálkozásra már nem sokan tudtak érdemben javítani, Michelisz viszont igen, két szektorban abszolút, háromban egyéni legjobbat futva beelőzte Catsburgot, és megszerezte a pole-t a Nordschleifén. Ez a magyar pilóta negyedik főfutamos (nem fordított rajtrácsos) pole-ja, 2012-ben Szlovákiában, 2013-ban és 2015-ben Japánban volt leggyorsabb az időmérőn.
Michelisz mögött Catsburg lett a második és Rob Huff a harmadik, vagyis az első három helyet három eltérő autó szerezte meg. A vb-pontversenyt vezető Tiago Monteiro a negyedik helyről indulhat majd.
Ideje volt már, hogy újra megszerezzem a pole-t. Ez egy nagyon nehéz pálya, olyan, ahol a pilóta nagyon sokat tehet egy jó időért. Nagyon jónak érzem a kocsit is, az első pillanattól kezdve nagyon magabiztosan vezetem, nagyjából olyan, mint Monzában, remek érzés ez. Most kezdődik csak igazán a szezon nekem
– értékelt a pole-kör után Michelisz.
A hungaroringi technikai probléma után újra a Volvo nyerte a MAC3 csapatidőfutamot, a kis GP-kör után a rendes Nordschleife-kört teljesítve sokkal jobb kört mentek a svédek, mint a Honda hármasa, 19,5 másodperccel verték őket. Ezzel a Volvo négyből három MAC3-futamot behúzott eddig idén.
A futamok kivételesen szombaton lesznek, az első 11.20-kor, a második 12.45-kor indul majd, mindkettő háromkörös lesz.