Index Vakbarát Hírportál

Forradalmi újítás vár Micheliszékre Portugáliában

2017. június 8., csütörtök 07:59

Eredetileg Marokkóban kellett volna megérkeznie az úgynevezett dzsóker körnek a WTCC-be, ám a marokkói kormányválság miatt nem tudták kiírni a tendert, hogy újraaszfaltozzák a kerülő ívhez szükséges darabot, így a 2017-es szezon utcai versenyeire kísérleti jelleggel bevezetett újítás bemutatkozása Portugáliáig csúszott.

A WTCC szerdai közleménye szerint itt viszont már nem lesz akadálya annak, hogy a június 24-25-én, a Vila Real-i hétvégén végre élesben lássuk a ralikrosszból ismert, előzést segítő megoldást.

A dzsóker kör lényege, hogy minden pilótának futamonként egyszer egy alternatív kanyaríven kell átmennie. Ez Portugáliában az utolsó kanyarban lesz, ahol a szokásos a jobb-bal kombináció helyett egy bal-jobb-jobb kanyarral mennek majd át a körforgalmon. Az elején rögtön egy sikánnal, ami jóval lassabbá teszi ezt az oldalt.

Tényleg jóval lassabb, az előzetes számítások szerint 2 másodperccel tovább tart ez az oldal, ami rendesen megkavarhatja a sorrendet, főleg úgy, hogy csak a harmadik kör után lehet majd erre menni – a nyitófutam 11, a főfutam 13 körös lesz.

A WTCC promótere azt várja ettől, hogy plusz előzési lehetőséget jelent majd az utcai pályákon, amelyeken általában kevés helycsere történik. Marokkóban sem volt túl sok előzés, és azok is főleg rontások miatt jöttek.

A tévés közvetítésben külön jelöléssel segítik majd a nézőket, hogy tudják, ki tudta már le a dzsóker körét, és ki lehet csak azért a mezőny elején, mert még nem vállalta be a lassabb oldalt.

Bár a dzsóker kör ötletét és megvalósítását a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) biztonsági részlege jóváhagyta, a végső döntés majd június 21-én, napokkal a futam előtt jön csak, amikor az FIA szakemberei a helyszínen, személyesen nézik meg, minden biztonságos-e.

Plusz segítség a Hondának

Csütörtökre hivatalossá váltak a Portugáliára érvényes büntetősúlyok is, ami alapján a Honda tovább bizakodhat: a japán márka alapból jobbnak számít az utcai pályákon (bár Marokkóban azért a Volvo eléggé megszorította őket a szezonnyitón), Vila Realban viszont még súlyelőnyük is lesz a két nagy riválissal szemben.

A hungaroringi és nürburgringi legjobb köridők alapján a Citroën és a Volvo is +80 kilót kap majd, a Honda viszont csak +50-et, ez a 30 kiló pedig sokat jelenthet az időmérőn. A Chevrolet +20 kilóval megy majd, a Ladák nem kaptak büntetősúlyt.

A portugáliai WTCC-futam menetrendje

Rovatok