Gyors Honda-körökkel indult a WTCC portugáliai időmérője, volt olyan pillanat, amikor a három gyári pilóta állt az élen Tiago Monteiro, Michelisz Norbert, Micsigami Rjó sorrendben. Utána Mehdi Bennani és Thed Björk is javítottak, utóbbi köridejét viszont elvették pályalevágás miatt - a svéd elütött egy pilont is, amíg ezt visszarakták, és megigazították a betonkorlátot egy korábbi kicsúszás helyén, jó 20 percre megszakították az időmérőt.
A maradék 8 perc a volvós Néstor Girolaminak volt sürgős, mert addig mért kör nélkül állt, a Q1 első felében ugyanis felnyílt a motorházteteje, és elég sokáig tartott, mire ezt lecserélték neki.
Az argentin végül javított és a 11. helyen jutott tovább, a Q1 legjobb ideje Micheliszé volt Rob Huff és Monteiro előtt. A négy kieső Kevin Gleason, a Ladával újoncként beugró Manuel Fernandes, illetve a két Zengő-pilóta, Aurélien Panis és Nagy Dániel voltak, Tom Coronel a reggeli bukása után kiszállt a hétvégéről, nem tudják időben megszerelni a Chevrolet-ját.
Micsigami a 10. idejével megszerezte a fordított rajtrácsos nyitó futamra a pole-t, egyedül a dzsókerkörtől kell félnie, a városi pályán nagy hiba nélkül nehéz lesz megelőzni. Az élen a Q3-ba Monteiro és Michelisz mögött Huff, illetve két Volvo Björk és az összetettet vezető Nicky Catsburg jutott be.
Catsburg a Q3-ban technikai problémát észlelt, az egyik első kerékkel nem volt valami rendben, a biztonságra ment, és inkább kiment a boxba mért kör nélkül. Björk ideje sem volt túl jó, Huff könnyedén előzte be a két Volvót, de nem is ők, hanem a Hondák voltak az igazi referencia.
Michelisz őrülten jó kört ment, a nap első 1:56 alatti idejét autózva pályacsúcsot döntött, alaposan feladva a leckét a hazai pályán induló csapattársnak, Monteirónak. A portugál nem is tudta megelőzni, a kör végén hatalmasat rontott, majdnem falnak is ment, ezzel
ráadásul ha hozzávesszük a hungaroringi TCR-versenyt, sorban harmadik versenyén nyerte meg az időmérőt. A WTCC-ben korábban 2012-ben Szlovákiában, 2013-ban és 2015-ben Japánban volt az időmérő legjobbja a legutóbbi, németországi futam mellett.
Nem éreztem magam túl jól az időmérőn, a szabadedzések még rendben voltak, de most az izgalommal együtt éreztem a gyomrom az időmérőn. Remek eredmény a pole, hiszen így van a legnagyobb esélyem a futamgyőzelemre, de bizonytalan még, hogy a vasárnapi futamokon milyen lesz az idő, és a dzsókerkör is plusz taktikai elemet jelent majd
– mondta a hét elején még kisebb betegséggel küzdő Michelisz a pole-idő után, teljesítve ezzel a saját magának kitűzött célok felét.
A MAC3 csapatidőfutamon a Hondánál Tiago Monteirónak, a Volvónál Nicky Catsburgnak volt problémája, a Volvóé kisebb volt, így a svédek újabb győzelmet szereztek a csapatversenyben, már a negyediket öt futamon.
Nagy Norbert sorban második évben megnyert a túraautó-Eb portugáliai időmérőjét, ráadásul a Zengő Motorsport pilótája úgy végzett az élen, hogy a második Petr Fulín eggyel korszerűbb SEAT Leónnal nem tudta megelőzni. A másik két Zengő-pilóta, György Anett és Szabó Zsolt Dávid a 11-12. helyeken végeztek.
A két vasárnapi WTCC-futam magyar idő szerint 17.30-kor és 18.45-kor kezdődik majd.