Index Vakbarát Hírportál

Michelisz második az ötször megszakított makaói időmérőn

2017. november 17., péntek 08:15

Remekül indult a WTCC makaói hétvégéje Michelisz Norbertnek, hiszen a világbajnoki összetettben a volvós Thed Björk mögött 16,5 pont hátránnyal második magyar túraautós a csütörtöki első szabadedzés után a pénteki második gyakorlást is megnyerte.

Mindkettőn nagyjából 3,5 tizedmásodperccel volt jobb a második helyre befutó, Michelisz Hondájánál 70 kilóval könnyebb Citroënnél, ám míg csütörtökön a Makaó-specialista Rob Huff, addig péntek hajnalban Mehdi Bennani lett a második mögötte (Huff minimális hátránnyal a harmadik idővel zárt). Ahogy elkezdett egyre jobban tapadni a pálya, több mint 2,5 másodpercet gyorsult a mezőny, Michelisz előnye viszont így sem tűnt el.

Az időmérő szinte azonnal piros zászlós megszakítással indult, a Sébastian Loeb Racinggel visszatérő korábbi gyári Citroën-pilóta, Ma Csing-hua csúszott a falba, őt kellett kimenteni. Az esetleges hasonló esetek miatt kiemelten fontos volt, hogy gyorsan legyen egy jó köre mindenkinek – Michelisz pont az élre állt 2:25.474-es körrel, amikor jött is az újabb piros zászló, ezúttal a volvós Nicky Catsburg bal első kereke tört ki, miután elcsípte a falta. A holland szerencséjére eddig már ment egy mért időt, így megúszta, hogy a mezőny végéről induljon, sőt, még az időmérő második szakaszába is bejutott..

Sokáig nem mehettek, a harmadik megszakítást a Campos Racinghez beugró hongkongi Po Wah Wong csúszott a falnak. A harmad utolsó 13 perce zavartalanul ment le, Tom Chilton és Bennani is megelőzte ugyan Micheliszt, de a továbbjutás nem volt veszélyben, ezért a magyar nem hajtott újabb erős körért.

A második harmadban senki nem futott mért kört – pedig Michelisz nagyon gyors volt a középső szektorban, a hétvége legjobb idejét mente ezen a 1,5 perces szakaszon –, amikor a volvós Néstor Girolami a falba állt, mellette pedig nem fért el Mehdi Bennani, aki belecsúszott az argentin kocsijába.

Az újraindítás után Michelisz jó kört futott, de Rob Huff majdnem 6 tizeddel beelőzte, hogy aztán jöjjön az ötödik piros zászló is – John Filippi verte oda nagyon csúnyán a Citroënt az utolsó kanyarban, a kocsi bal hátsó kereke rugóstaggal együtt szakadt ki. Az utolsó négy percre Huff és Michelisz nem mentek ki, bíztak abban, hogy ott lesznek a továbbjutó top 5-ben, és ez be is jött nekik, bár Esteban Guerrieri befért kettejük közé a második helyre. Melléjük még Thed Björk és Chilton csatlakoztak.

A szuperpole-ban mindenki nagyon odatette magát, Chilton egyből 2:25 alatt nyitott. Ezt Björk nem tudta verni, Michelisz viszont a hétvége legjobb körével, 2:24.301-gyel átvette a vezetést, pedig egy pillanatra még keresztbe is állt. Ezzel hét ezredre megközelítette José María López 2014-es pályacsúcsát. Michelisz csapattársa, Guerrieri Björknél is lassabb időt ment, utolsóként futva Huff viszont pályacsúcsig gyorsult, 2:23.995-ös idővel, három tizedmásodperccel verte Micheliszt. Ne feledjük, Huff 70 kilóval könnyebb autóval volt csak ennyivel gyorsabb Michelisznél.

Michelisz egyébként fantasztikus sorozatban van, sorban hatodszor indulhat az első sorból.

"Nagyon boldog vagyok. Úgy érzem, hogy a lehetőségekből megint sikerült kihozni a legtöbbet. Ez a második hely nagyon sokat jelent nekem, mert egy szinte tökéletes körrel sikerült összehozni, és nem számítottam arra, hogy ennyire közel lehetek majd a pole pozícióhoz" – értékelt az időmérőn másodikként záró Michelisz, aki egy jó rajtban bízik, azzal ugyanis akár meg is nyerheti a főfutamot, mert végsebességben nincs nagy előnye a pole-t megszerző Rob Huffnak. Főleg, hogy az első szektorban még jobbak is, nagy különbség inkább a hosszú második szektorban volt köztük, de ott a rettentő keskeny vonalvezetés miatt lényegében lehetetlen lesz előzni-

A Volvónál hatalmasat dolgoztak a szerelők, hogy Björk mellé hadrendbe állítsák az időmérőn megsérült két másik kocsit, és részt tudjanak venni a MAC3 csapatidőfutamon, de csak végiggurultak, nem kockázatott Girolami és Catsburg a sérült kocsival, így a Honda behúzta a győzelmet különösebb erőfeszítés nélkül.

A két futamot rendhagyó módon külön napokon rendezik majd, a fordított rajtrácsos nyitófutam szombaton reggel 7.15-kor rajtol majd, a főfutam vasárnap hajnali 3.45-kor indul majd.

Rovatok