Elég sokáig kellett várni a 45 perces első szabadedzésen Michelisz Norbert első mért körére – mire a vb-összetett második helyén álló magyar rendes kört futott, Tom Chilton egy gumibálát eltalálva már ki is esett az edzésről. Michelisz viszont rögtön remek körrel kezdett, elsőre ugyanis ő lett a leggyorsabb 2:01.775-ös körrel, amivel majdnem 6 tizedet javított az addigi legjobbon.
Michelisz mögött sokat alakult a sorrend, Thed Björk gyorsan bejött másodiknak a vb-rivális mögé, az edzés végére ráadásul 14 századra csökkentette a hátrányát, megelőzni viszont nem tudta a Hondát. Ahogy Rob Huff sem, aki a legvégére 31 ezredre jött fel Michelisz mögé, megverve Björköt, illetve a svéd mellé nyugdíjból visszahívott négyszeres világbajnok Yvan Mullert, aki a harmadik volvóstól, Nicky Catsburgtól is kikapott.
A szabadedzés vége előtt 15 perccel a tavalyi Európa-bajnok Kris Richard állt meg a pályán, amíg kimentették a Chevrolet-ját, megszakították az edzést.
A hajrában Michelisz talált még majdnem két tizedet, ezzel javított, de mögötte Huff és két Volvo is 4 tizeden belül végzett, vagyis nagyon szoros az élmezőny.
"Kezdetnek jó ez az eredmény. Kicsit rosszabb a tapadás, mint vártam volna, de még sok dolgunk van, sokat kellene még javulnunk. Néhol eléggé a határon autóztam, de jó érzés, hogy most az élen vagyok" – mondta az autóból kiszállva Michelisz.
Az edzések előtt egyébként még úgy értékelt, hogy erősnek, magabiztosnak érzi magát, de péntekig sok minden változhat. Lényegében az egész szezonban neki kellett hátrányból küzdenie, úgyhogy nincs mit veszítenie. Japánban még 30 pont fölötti volt a hátránya, ezt faragta le 6,5-re, próbálja ezt a lendületet megtartani a szezonzáróra is.
A szezon második felére a Zengő Motorsport WTCC-csapatába kerülő Szabó Zsotl hibázott nagyot rögtön a második edzés kivezető körén, nem vette észre ugyanis a mellette jövő Yann Ehrlacher Ladáját, amit oldalról relibe kapott. Szabó csapattársával, Naggyal is majdnem ütközött. Szabó bal hátsó kereke egyből kitört, Ehrlacher mindkét jobboldali kereke defektet kapott – Szabó kocsijának mentése miatt ezt az edzést is meg kellett szakítani.
A Ladánál gyorsan rendbe hozták Ehrlacher autóját, aki szűk fél órát pályára mehetett, ahogy a Citroën is összerakta az első edzésen koccanó Chilton gépét. Micsigami viszont technikai probléma, egészen pontosan olajfolyás miatt hagyta ki az edzés kétharmadát.
A második szabadedzésen egyébként többnyire a versenybeállítást keresték a csapatok, mert a két futam lényegében hasonló körülmények között lesz majd pénteken. Ez alapján a Honda előrébb jár, mint a Volvo –
Mögötte a csapattárs Guerrieri lett a második, majd Catsburg, Björk és Huff volt a sorrend, Muller csak a tizenegyedik időt autózta némi meglepetésre.
A szabadedzésen tapasztalt tempóelőny Micheliszt is meglepte – az időmérőt próbálta szimulálni az edzésen, de arra nem gondolt, hogy ennyivel veri majd a többieket, főleg, hogy mások is mentek új gumikon, nem csak ő. Ettől még nem bízza el magát, mert sokszor volt már, hogy gyorsak voltak a szabadedzésen, de utána beérte őket a többi csapat, ezért fontos, hogy ne szálljanak el.
Az időmérő pénteken 12.30-kor rajtol majd, a két futam 19.20-kor és 20.35-kor rajtol majd.
Első szabadedzés
Második szabadedzés