December 6-án, a Motorsport Világtanács aznapi ülése után közölte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hivatalosan is azt, amit az elmúlt hetekben több lap is megírt biztos informátorra hivatkozva, vagyis hogy 2018-ban egyesül a túraautó-világbajnokság és a TCR International Series, a vb helyére utóbbi lép világkupaként, vagyis a világbajnoki rangját elveszti a sorozat. Az FIA 2018-19-re, két évre vette meg a TCR szellemi tulajdonát képző szabályrendszert, az a következő két év egyeztetése lesz, hogy 2020-tól milyen rendszerben folytatják majd a túraautózás legmagasabb szintű bajnokságát.
A hivatalos közleményben szerepel továbbá, hogy
Csak az FIA által kiadott WTCR útlevelet megkapó kocsikkal lehet indulni (már kilenc komoly támogatású TCR modell van, vagy készül 2018-ra), vagyis hivatalosan is vége e Super 2000-es, vagy ha úgy tetszik, TC1-es kocsik korszakának.
Versenynaptárat, hivatalos üzemanyag- és gumiszállítót még nem hirdettek, ahogy arról sem írtak, valóban háromfutamos lebonyolításra áll-e át a sorozat. A név viszont biztosan változik, jövőre WTCR lesz a sorozat rövidítése.
Bárhogy is hívják majd a sorozatot, komoly magyar eredményekre lehet számítani a világkupában. A vb egyéni pontversenyében Michelisz Norbert ezüstérmet nyert 2017-ben, csapata, a M1RA a TCR bajnoka lett, ők dolgoznak a 2018-as induláson, ahogy a Zengő Motorsport is, amely akár négy Audit is csatasorba állítana.
A WTCC és a TCR International Series mellett megszűnik az ETCC, vagyis a túraautó-eb, annak a helyét a TCR Europe Series veszi majd át.