Január 31-én zárul a nevezés a túraautó-vb és a TCR International Series összeolvadásából létrejött WTCR-ben, vagyis túraautó-világkupában. Eddig még csak két és fél hivatalos bejelentés volt, a sorozathoz közelálló informátorunk viszont vázolta, hogyan is nézhet ki a 2018-as, rettentő erősnek ígérkező mezőny.
Három csapat és két pilótapáros már ismert, a sort a belga Comtoyou Racing nyitotta az eddig a TCR Beneluxban induló Denis Dupont, illetve a WTCC- és TCR-tapasztalattal is bíró, korábbi Zengő-pilóta Aurélien Panis bejelentésével. A csapat Audikkal versenyez majd, igyekeznek egy harmadik gépet is rajtrácsra állítani, arra a Comtoyou két tavalyi TCR International Series-pilótája, Stefano Comini és Fréderic Vervisch esélyesek.
A csapatbejelentés sorát a szintén belga Boutsen Ginion folytatta, közölve, hogy két új Honda Civickel vágnak neki az idénynek. Úgy tudjuk, a WTCC-ből jól ismert Tom Coronel, illetve a Honda gyári pilótája, Tiago Monteiro indul majd náluk, vagyis a portugál felépült tavaly szeptemberi súlyos sérüléséből.
A harmadik bejelentés a Hyundaiokkal induló BRC Racingé volt, náluk versenyez majd Michelisz Norbert és korábbi WTCC-s márkatársa, az autó fejlesztésén sokat dolgozó Gabriele Tarquini.
Hondákkal érkezik a WTCR-be a tavalyi WTCC-induló Münnich Motorsport, ide került a tavaly Monteiro helyére beugró Esteban Guerrieri, aki annyira meggyőzte a japánokat, hogy egyből új gyári szerződést kínáltak neki. A csapattársa a csapatfőnök René Münnich lesz majd.
Szintén ismerős a WTCC-ből a Sébastien Loeb Racing, ahol Volkswagen Golffal indulhat majd a korábbi túraautó-világbajnok Rob Huff, aki egyébként tavaly a TCR International Seriesben vezetett már VW-t, így ismerős lesz neki a modell. Egyelőre nem tudjuk, ki, vagy kik kerülhetnek Huff mellé a kilencszeres ralivilágbajnok csapatában, illetve hogy két, vagy három autóval terveznek-e.
Volkswagennel indul majd a WRT, amely tavaly Leopard Racing néven szerepelt a TCR International Seriesben, az egyéni bajnok Jean-Karl Vernay is náluk indult. Sőt, jövőre is náluk fog, méghozzá a háromszoros brit túraautó-bajnok (BTCC) Gordon Shedden mellett, ez lesz az egyik legerősebb pilótapáros a mezőnyben. Modellt is váltanak, Volkswagenről Audira. (Cikkünk első verziójában tévesen Audit jelöltünk meg a WRT-nek a cikk végén található tábálzatban.)
Új modell lesz a Peugeot a csapatoknál, a DG Sport Compétition indul velük, a pilótáik pedig Mat'o Homola és Aurléien Comte lesznek. Előbbi a TCR International Seriesben indult tavaly, utóbbi a TCR Beneluxban, de egy hétvégére az IS-ben is lehetőséget kapott, majd ő lett a TCR Europe Trophy győztese is.
Beszáll a WTCR-be a négyszeres WTCC-bajnok Yvan Muller is saját nevét viselő csapatával, és elég nagy nevekkel, ugyanis a túraautó-világbajnok Thed Björköt sikerült megszereznie informátorunk szerint. Björk mellett Muller unokaöccse, a szintén WTCC-tapasztalattal bíró Yann Erhlacher indul majd, de ha sikerül három autót szerezniük, akkor maga Muller is autóba ül. Úgy tudjuk, a SEAT és a Hyundai körül érdeklődtek, de nem tudni, kikkel állapodtak meg.
A spanyol Campos Racing viszont majdnem biztosan SEAT Leónokkal indul majd, a két pilótát pedig vegyesen a TCR-ből és a WTCC-ből szerezték, előbbit Pepe Oriola, utóbbit John Filippi képviseli majd.
Ez egy SLR-kocsival és három Yvan Muller-indulóval is 18 autó alsó hangon, ami több, mint a 2017-es WTCC-mezőny, és még várhatók plusz nevezők, ami jó jel. Ami ennél is jobb, hogy kifejezetten erős pilótákkal lesz tele a világkupa, aminek megnyerése sokkal nagyobb kihívást jelenthet majd, mint a WTCC-é az elmúlt tíz évben bármikor. Összesen egyébként 26-ban jelölték meg a maximumot a WTCR-indulók számára, ami hétvégenként 2 szabadkártyás indulóval bővülhet.
Update: a WTCR szerdán megerősítette, hogy mind a 26 induló helyet betöltötték, így teljes mezőnnyel megy végig az idény.
Ezzel a 2017-es TCR International Seriesben látott kocsik közül Alfa Romeo és Opel Astra nem szerepel az eddig – legalább pletyka szinten – kiderült induló autók között. Ami a csapatokat illeti, hiányzik a komolyabb TCR-esek közül a bajnok M1RA, a Craft-Bamboo, a WestCoast és GE-Force, a privát WTCC-sek közül pedig az RC Motorsport, a ROAL és a Zengő Motorsport. Egyelőre.
Szándékosan vettük külön Pastor Maldonado esetét. A korábbi F1-pilóta venezuelait a WTCR-promóter Eurosport Events főnöke, Franciois Ribeiro szeretné nagyon benyomni a sorozatba – vélhetően a publicitás miatt –, még egyik csapat sem harapott rá az ötletre, de nem kizárt, hogy valakire sikerül majd rátukmálni Maldonadót, aki sokat jelenthetne a WTCR-re irányuló figyelem mennyiségén.
A sorozat tízfutamos naptárából eddig bejelentett kilenc hétvégét erre találja.