Egyértelműen az elektromos hajtás jelenti az autózás, és így az autóversenyzés jövőjét is. A Forma-E kocsija épp a 2018-19-es szezonnal lép majd szintet, a héten bemutatták a MotoGP-t kísérő elektromos világkupa motorját, de lesz a Forma-E betétsorozataként elektromos túraautó-kupa is Jaguarokkal.
Most pedig biztossá vált – legalábbis az Autosport értesülései alapján –, hogy 2020-tól a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik szakágának világbajnoksága, a ralikrossz-vb teljesen elektromos kategóriává válik. Ráadásul a legmagasabb osztályt, a Supercars besorolást cserélik le elektromos hajtásra, ami jelzi, hogy az FIA is ebbe az irányba szeretné tolni a jövőben a fejlesztéseket.
Az FIA a következő hetekben hirdeti meg a pályázatot az elektromos ralikrosszkocsik építésére, az akkumulátorokat külön tenderen versenyeztetik majd meg. Az Autosport úgy tudja, az elektromos autók kicsit szélesebbek lesznek a mostaniaknál, és a hátsó aerodinamikai elemek is nagyobbak lehetnek.
Az elektromos hajtásra váltással a mostani Supercars-kocsik sem tűnnek el, az FIA szeretné mindkét vonalat életben tartani.