A Forma-1 sem volt eseménytelen vasárnap, de a MotoGP-nek sikerült überelnie. Az Argentin GP félórás csúszással kezdődött, mert esőversenyre készültek, de épp a rajt idejére száradt fel a pálya, így mindenkinek kereket kellett cserélnie. Kivétel egy embert, az élete első pole-jából induló Jack Millert, aki megrizikózta volna a száraz gumit, így az ő szerelőinek nem volt dolguk.
A motorok visszamentek a boxba, majd húsz perc múlva visszatértek. Azért is kellett ennyit várni, mert időközben megint elkezdett cseperegni, így felmerült, hogy mégis esőverseny lesz. Végül az újabb esőzés elmaradt, szárazon indult a futam.
Viszont volt még egy csavar: hogy Millert jutalmazzák, egészen furcsa trükköt találtak ki, üresen hagytak mögötte négy sort a rajtnál, adtak neki úgy 20 méternyi előnyt.
Ám még ez a hiperfurcsa, sosem látott start sem ment simán, mert a felvezető kör végén, másodpercekkel az indulás előtt Marc Marqueznek lefulladt a motorja. Be lehet tolni ezeket a gépekeket, Marqueznek sikerült is, de ehhez ugye előre kellett gurulnia Millerig, majd a forgalommal szembe visszamenni, és beállni a helyére. A produkció elég látványos volt és természetesen szabályellenes, az ellenőrök jelezték, büntetésre számíthat a bajnok.
Miller a szuperpole-ból eljött simán, de pár kör múlva Marquez utolérte és megelőzte. Már vezetett, mire kiötlötték a szankcióját, boxáthajtásos büntetést kapott, át kellett motoroznia lassú tempóban az egész depón. 19.-nek tért vissza a pályára.
Az élen így egy négyes alakult ki, ami elhúzott a mezőnytől, és ment a győzelemért: Miller, Johann Zarco, Alex Rins és Cal Crutchlow, a középső kettő még sosem nyert a MotoGP-ben.
Marquez közben eszeveszett tempóban kezdte meg a felzárkózást, szó szerint tolta le az ellenfeleket, különösen az apriliás Aleix Espargarót. Ütköztek, a másik spanyol majdnem elesett. A bajnokot újra büntették, vissza kellett adnia a helyet az ellenfelének. Megtette, majd természetesen gyorsan újra megelőzte, immár szabályosan.
Az élen a kvartett trióra csökkent 6 körrel a vége előtt, Miller elszabott egy kanyart, szélesen fordult, lemaradt, és a hátrányt már nem tudta ledolgozni.
Marquez közben már a hatodik helyen motorozó Valentino Rossit is befogta, és eljátszotta vele ugyanazt, mint Espargaróval: csakhogy az olasz el is esett. Marquez - ahogy Espargarónak is - azonnal visszaintett Rossinak, vagyis elnézést kért, de ez Rossit nem vigasztalta. Nagy nehezen felállította, és beindította a Yamahát, de pontszerzésre már nem maradt esélye.
Ismét jelezték a sztyuárdok, hogy az esetet vizsgálják, Marquez harmadik büntetésére számíthatott a futamon.
Az élen hárman majdnem teljesen együtt indultak el az utolsó körre, Crutchlow vezetett Zarco és Rins előtt, Honda, Yamaha, Suzuki volt a sorrend. Sajnos a nagy katarzis elmaradt, senki nem tudott előzni, így ez maradt a befutó. Crutchlow karrierje harmadik futamgyőzelmét szerezte a MotoGP-ben, a 2016-os Ausztrál GP után nyert újra.
A felügyelők pedig közölték, Marquez 30 másodperces időbüntetést kap, ezzel kikerült a top 15-ből, azaz a pontszerző helyekről, ahogy Rossi, ő is pont nélkül zárta a napot. 18. lett hivatalosan 5. helyett, Rossi 19.
Aminek viszont még nem volt vége, ugyanis első dolga volt, hogy átmenjen Rossihoz elnézést kérni. Rossi épp nem volt ott, csak a jóbarátja és mindenese, Uccio Salucci, aki klasszikus olasz kétmozdulatokkal hajtotta el Marquezt. Pár szót beszéltek is, Salucci valószínűleg jelezte, nem kíváncsiak a magyarázkodásra.
A párosnak elég komoly előélete van, többször ütköztek már, épp Argentínában is, 2015-ben, majd azév végén, Malajziában is, és utóbbi Rossi vb-címébe került. Megbocsátani sosem tudta Rossi, de 2016 közepén már szóbaálltak egymással, most valószínűleg ennél is hosszabb mosolyszünet következik.
A vb állása a káoszfutam után meglehetősen kusza, Crutchlow életében először vezeti a világbajnokságot.