Index Vakbarát Hírportál

Esőkáosz, piros zászló után egy héten belül harmadszor dobogós Michelisz pilótája

2018. május 6., vasárnap 16:52

Fél óra sem volt már a rajtig a TCR Európa-kupa második Paul Ricard-i futama előtt, amikor a versenyigazgatóság már előre jelezte, hogy esős versenynek nyilvánítják a futamot, vagyis jöhetnek az esőgumik, és a felvezetőkörre való indulás előtt el is kezdett esni az eső, csakhogy mindenki slick gumikkal állt ki a rajtrácsra – Viktor Davidovszki emiatt meg is csúszott már a felvezetőn.

Szombaton egyébként a brit Josh Files már előre esőért imádkozott, de a vizes körülmények között nagyon jól menő M1RA-pilótának, Nagy Dánielnek is kedveztek ezek az előjelek, hogy a szombati második helye után a fordított rajtrácsos versenyen a nyolcadik helyről indulva nagyot lépjen előre.

A rajtig még minden rendben volt, de az első kör vége felé rákezdett az eső, úgyhogy a többség elkezdett csúszkálni – a második helyről induló M1RA-pilóta, Francisco Mora is megpördült., így hetedik helyig esett vissza, közben viszont Nagy Dániel a második kör végére már dobogós helyen volt, de két koccanás miatt is vizsgálódtak a magyar pilóta ügyében.

A harmadik körben aztán jött a biztonsági autó, amikor a macedón Igor Sztefanovszki csapódott nagy sebességgel a falba Hyundaiával. Ekkorra a legnagyobbat viszont a kétszeres TCR- Insternational Series-bajnok (TCR IS) Stefano Comini mente, aki az utolsó, 25. helyről egészen a 6. helyig jutott Subarujával. A safety car érkezésekor a tavalyi TCR IS-győztes Jean-Karl Vernay állt az élen, a szombati futamgyőztes Dusan Borkovic (a 10. helyről feljőve) követte, a harmadik helyen pedig Nagy Dániel állt, de szép csendben Tassi Attila is pontszerző, 10. helyre küzdötte fel magát.

Piros zászló, újrarajt

Mivel a TCR Európa-kupa lebonyolítása szerint egy verseny 23 perc plusz egy kör rendszerű, a biztonsági autó mögött eltöltött hosszú percek a futam elég nagy részét elvették, ráadásul Sztefanovszki balesete után a gumifalat is javítani kellett, így rövid időre félbeszakították a versenyt.

A megszakítás ellenére szinte senki nem váltott esőgumira, maradt mindenki a slickeken, majd jó 15-20 perces szünet után a safety car mögül újra elrajtolhattak a maradék 12,5 perc +1 körre. Az újrarajt után a M1RA-s Mora, illetve Tassi is elindult felfelé – a portugál csapattársa, a harmadik helyért küzdő Nagy mögé ért fel, Tassi pedig a hatodik helyen ért célba. A harmadik magyar, Jedlóczky Márk kis híján pontszerző lett élete ötödik túraautós versenyén, de végül a tizedik helyig visszaeső Comini lenyomta, és Jedlóczky csak a tizenegyedik lett.

Borkovic az utolsó kanyarokban megelőzte Vernayt, ezzel dupla győzelemmel kezdte az Európa-kupát,

Nagy Dániel pedig a hungaroringi WTCR-hétvégével együtt egy héten belül harmadszor állhatott dobogóra.

Egy versenyhétvége után egyéniben az időmérőt, majd mindkét futamot megnyerő Dusan Borkovic vezet 55 ponttal, Nagy Dániel a második 26 pontjával. A csapatversenyben Borkovic csapata, a Target Competition áll az élen 65 ponttal, második Michelisz Norbert csapata, a M1RA 48 ponttal.

A hét versenyhétvégéből álló TCR Európa-kupa május 20-21-én, a hollandiai Zandvoortban folytatódik a második versennyel, ahol a WTCR betétfutamaként versenyzik majd a mezőny.

A TCR Európa-kupa második Paul Ricard-i futamának pontszerzői

  1. Dusan Borkovic, Target Competition – 46:08,760
  2. Jean-Karl Vernay, Leopard Lukoil Team – +1,068 mp
  3. Nagy Dániel, M1RA – +1,315
  4. Francisco Mora, M1RA – +1,516
  5. Mikel Azcona, PCR Sport – +1,961
  6. Tassi Attila, KCMG – +3,711
  7. Jens Reno Moller, Reno Racing – +4,295
  8. Danny Kroes, PCR Sport – +9,432
  9. Loris Cencetti, Piro Sports – +19,740
  10. Stefano Comini, Race Republic – +21,473

Rovatok