A két, egyenként 40 perces szabadedzésen hol esett, hol nem, az állandóan változó körülmények miatt pedig nem nagyon lehetett rendesen felmérni, ki hol is áll a WTCR-mezőnyben a Nürburgring-Norschleifén. Egy dolog tűnt biztosnak az időmérő előtt: az Audival beugró tavalyi DTM-bajnok René Rast villámgyorsan megismerkedett a TCR-géppel, és a pálya ismeretét kihasználva mindkét edzést megnyerte.
Kicsit szétszórta az erőviszonyokat a hétvége előtt életbe lépő súlytáblázat is, aminek értelmében a Hyundaiok lettek messze a legnehezebbek a mezőnyben, Michelisz Norbert és márkatársai a második legnehezebb Audihoz képest is 50 kilóval súlyosabbak voltak (a teljes súlytáblázatot jobboldali keretes írásunkban találják). Ennek ellenére a második edzésen két Hyundai – köztük Michelisz Norbert – is ott volt a legjobb öt között, ami bizakodásra adott okot az időmérőre.
*70 helyett 80 mm-es hasmagassák
**97,5 %-ra visszacsavart turbó
***102,5 %-ra feltekert turbó
Az edzésekhez hasonlóan 40 perces időmérőt nem kezdte viszont jól Rast, a pálya első felén a kocsi bal szélével elkapta a kerítést, letört a tükre, kicsit sérült a kasztni is, de komolyabb gond nélkül, igaz, sok időt vesztve folytathatta. Első próbálkozásra a világbajnok Thed Björké volt a legjobb kör, de csak 42 ezreddel előzte Micheliszt. A Hyundai hatalmas plusz súlya ellenére az első kör után a négy Hyundai a legjobb hétben volt, ami egészen döbbenetes eredmény volt. Rob Huff (VW), Frédéric Vervisch és Gordon Shedden (Audi) fértek be a négy Hyundai közé.
Az Audik érdekes stratégiát választottak, és egyből elmentek még egy hosszú körre, de érdemben csak az elsőre rontó Rast, illetve Aurélien Panis javított az audisok közül, Rast egyből az ötödik helyre ugrott fel, Panis pedig a hetedikre.
Közben a Sébastien Loeb Racing versenyzője, Mehdi Bennani kapta el kicsit a falat, de kis ijedtséggel megúszta, rontott viszont az első szektorban jól kezdő Michelisz is. Hogy ez milyen fontos hiba volt, jól jelzi, hogy a folyamatosan javuló pályán Björk 42 ezredről 4,2 másodpercre növelte az előnyét az élen, a hétvége első 9 perc alatti körét produkálva (8:58,700), egyben TCR-pályacsúcsot döntve. Újabb jó kör nélkül Michelisz a hatodik helyig csúszott vissza, és egy esélye maradt csak a javításra.
Csakhogy egy pályán maradt törmelék miatt a 3-as szektor egy részén el kellett vennie a gázt a mezőnynek, de Michelisz így is javított, egészen a harmadik helyig, a két Yvan Muller Racing-Hyundai, Björk és Yvan Muller mögé. Björk viszont sérüléssel ért vissza az utolsó köréről, ami gond lehet a 19.45-kor rajtoló első futamra.
Michelisznek nem lesz könnyű dolga, két nagy riválisát kellene lerajtolnia úgy, hogy pont a rajtokkal van gondja az új kocsiban, viszont látszólag tudja tartani a két YMR-versenyző tempóját, sárga zászlós lassítással volt mögöttük alig lemaradva.
A három Hyundai mögött három másik típus jött, Esteban Guerrieri Hondával, Rob Huff Volkswagenne, René Rast pedig Audival fért be a top hatba, pont a pontversenyt vezető Gabriele Tarquini elé. Csakhogy az időmérő után a versenybírók három pilótát is rajtbüntetéssel sújtottak, Rast és a nyolcadik Gordon Shedden 10-10 helyes büntetést kapott, Benjamin Lessennes-t három hellyel tették hátrébb.
Egyedül a második edzésen nagyobb balesetet szenvedő Zengő-pilóta Szabó Zsolt Dávid nem ment mért kört, a csapat nem tudta időben helyrehozni a kocsiját, de a másik zengős, Nagy Norbert sem fejezte be az időmérőt, a 25. idővel a pálya szélén állt meg, a Hungaroringhez hasonló benzinpumpa-meghibásodás miatt.
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő | Különbség |
1. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:58,700 | - |
2. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:58,779 | +0,079 mp |
3. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:59,056 | +0,365 |
4. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 8:59,654 | +0,954 |
5. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 8:59,909 | +1,209 |
6. | 33 | René Rast | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 9:00,471 | +1,771 |
7. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 9:00,728 | +2,028 |
8. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 9:01,235 | +2,535 |
9. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:02,153 | +3,453 |
10. | 63 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:02,228 | +3,528 |
11. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:02.689 | +3,989 |
12. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 9:03,038 | +4,338 |
13. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | 9:04.,103 | +5,403 |
14. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 9:04,457 | +5,757 |
15. | 22 | Frédéric Vervisch | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:04,909 | +6,209 |
16. | 20 | Denis Dupont | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:05,221 | +6,521 |
17. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:05,732 | +7,032 |
18. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 9:05,986 | +7,286 |
19. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 9:06,192 | +7,492 |
20. | 23 | Nathanael Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:06,319 | +7,619 |
21. | 94 | Kris Richard | KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:08,282 | +9,582 |
22. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 9:08,639 | +9,939 |
23. | 10 | Gianni Morbidelli | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 9:09,933 | +11,233 |
24. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | 9:10,726 | +12,026 |
25. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 9:10,821 | +12,121 |
26. | 15 | James Thompson | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:13,428 | +14,728 |
27. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | - | - |
* René Rast és Gordon Shedden 10, Benjamin Lessennes 3 rajthelyes büntetést kapott utólag.