Péntek késő délután a második időmérővel folytatódott a WTCR programja a Nürburgring-Nordschleifén – a tíz hétvégéből kilencen ez egy három részre bontott időmérő, a 25,378 km hosszú pálya miatt viszont itt a szerdai kvalifikáció hasonlóan most is 40 perc állt a pilóták rendelkezésére, hogy eldöntsék a rajtsorrendet.
Csütörtökön annak ellenére a Hyundaiok domináltak – az időmérőn és a futamon is –, hogy messze a dél-koreai kocsi a legnehezebb a mezőnyben a németországi futamok előtt érvénybe lépő WTCR-büntetősúlyok miatt.
Hyundai i30 N TCR – 1325 kg*
Audi RS 3 LMS – 1275 kg
Volkswagen Golf GTI TCR – 1265 kg
Honda City Type R FK8 TCR – 1265 kg*/**
Cupra León TCR – 1255 kg
Alfa Romeo Giulietta TCR – 1245 kg***
Peugeot 308 TCR – 1245 kg***
A WTCR és a TCR büntetősúlyai együtt
*70 helyett 80 mm-es hasmagassák
**97,5 %-ra visszacsavart turbó
***102,5 %-ra feltekert turbó
A csütörtöki eső, majd az emiatt helyenként nagyon porossá váló pálya után pénteken szinte ideális körülmények között ment le az időmérő, ez már az időkön is meglátszott, a csütörtöki pole-nyertes Thed Björk ég úgy is 9 perc alatti időt ment, hogy Gabriele Tarquini kicsit fel is tartotta. Az első mért körök után Björk, csapattársa, Yvan Muller, majd Michelisz Norbert volt az első három, mögöttük Gordon Shedden és a DTM-bajnok René Rast jött Audival, de az első nyolcba befért még másik három modell is, Benjamin Lessennes Hondával, John Filippi Cuprával, a csütörtöki dobogós Rob Huff pedig Volkswagennel kezdett jól.
Michelisz egy kis ráhagyással ment csak ki a második mért körére, egy felvezető kör után visszakanyarodott a boxba, de megérte kivárni, mert a BRC Racing magyar pilótája ötből két szektorban is legjobb időt menve az élre ugrott, TCR-pályacsúcsot jelentő 8:56,967-es idővel, bő egy másodpercet verve a második Björkre.
Harmadik próbálkozásra Björk ment eszelősen nagyot, 1,8 másodpercet vert Michelisz nem sokat élő pályacsúcsára. Erre a magyar márkatárs sem tudott válaszolni, sőt, csak harmadik lett, miután az audis Frédéric Vervisch beszúrt a két Hyundai közé. Az első három helyet Björk, Vervisch és Michelisz vitték, a fordított rajtrácsos pole-t Pepe Oriola szerezte meg a Cuprában, de nagy harcban lesz a mögüle induló DTM-bajnok Rasttal.
A Zengő Motorsport pilótái csak a KCMG szabadkártyását, Kris Richardot előzték meg, Nagy Norbert a 25., Szabó Zsolt Dávid a 26. lett.
Folytatás szombaton a két futammal, a fordított rajtrácsos verseny 11.00-kor, a főfutam 12.20-kor rajtol majd, mindkettő háromkörös lesz.
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő | Különbség |
1. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:55,085 | - |
2. | 22 | Frédéric Vervisch | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 8:56,125 | +1,040 mp |
3. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:56,634 | +1,449 |
4. | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | 8:56,739 | +1,654 |
5. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 8:56,749 | +1,664 |
6. | 63 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 8:57,310 | +2,225 |
7. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 8:58,646 | +3,561 |
8. | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 8:58,708 | +3,623 |
9. | 33 | René Rast | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 8:59,183 | +4,098 |
10. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | 8:59,630 | +4,545 |
11. | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 8:59,952 | +4,867 |
12. | 23 | Nathanael Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 8:59,952 | +4,867 |
13. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:01,161 | +6,076 |
14. | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 9:01,511 | +6,426 |
15. | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 9:01,702 | +6,617 |
16. | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 9:01,706 | +6,621 |
17. | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | 9:01,834 | +6,749 |
18. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:02,224 | +7,139 |
19. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 9:02,836 | +7,751 |
20. | 15 | James Thompson | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:02,917 | +7,832 |
21. | 20 | Denis Dupont | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | 9:03,360 | +8,275 |
22. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | 9:04,114 | +9,029 |
23. | 10 | Gianni Morbidelli | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 9:04,894 | +9,809 |
24. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | 9:05,098 | +10,013 |
25. | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 9:06,016 | +10,931 |
26. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | 9:06,116 | +11,031 |
27. | 94 | Kris Richard | KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 9:07,147 | +12,062 |