Minimális módosítást jelentettek be a TCR Európa-kupa hétvégi, spa-francorchampsi futamai előtt a TCR-alapú sorozatokon belül érvényes teljesítménykiegyenlítő-rendszerben, a Balance of Performance-ben (BoP),
egyedül a Hyundainál történt változás, 10 centiről 9 centire csökkentették a dél-koreai autók hasmagasságát.
A Michelisz Norbert csapata, a M1RA által is futtatott kocsi továbbra is a legnehezebb alapsúlyú lesz a mezőnyben, ráadásul a 97,5 százalékra visszacsavart motorerőn sem módosítottak a TCR szakemberei. A többi modell kapcsán nem módosítottak.
Ezek értelmében így néz majd ki a TCR Európa-kupa büntetőtáblázata a belga versenyhétvégén, már a TCR Európa-kupán belül érvényes plusz büntetősúlyokkal együtt:
Autó | Hasmagasság | TCR Európa-kupa-súly | BoP-súly | Turbóerő | Összsúly |
Hyundai i30 N TCR | 90 mm | 50 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 315 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 60 kg | -20 kg | 100 % | 1 305 kg |
Audi RS 3 LMS | 70 mm | 40 kg | -10 kg | 100 % | 1 295 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 0 kg | -10 kg | 100 % | 1 255 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
A WTCR és a TCR Európa-kupa legutóbbi, zandvoorti közös fordulója előtt bejelentett drasztikus módosítások lényegében versenyképtelenné tették az addig élen levő Hyundaiokat, az 1 centis hasmagasság-csökkentés kapcsán kérdés, hogy mekkora változást hoz majd az erőviszonyokon belül.
A belga hétvége előtt a Hell Energy Racing with KCMG versenyzője, Tassi Attila az összetett negyedik helyén áll, a M1RA-pilóta Nagy Dániel közvetlenül mögötte jön, míg csapattársa, Francisco Mora a kilencedik. A csapatversenyben Tassiék vezetnek, Michelisz csapata, a M1RA az ötödik.
A WTCR következő, portugáliai futamai előtt még módosíthatják majd a BoP-t az addigi TCR-versenyek eredménye alapján, míg a holland futamok időeredménye alapján a WTCR saját büntetősúly-rendszere is változhat majd.
június 8., péntek
június 9., szombat
június 10., vasárnap