Visszatért a Hyundai az élre a TCR Európa-kupa hungaroringi szabadedzéseire pénteken, Michelisz Norbert csapata, a M1RA is jól teljesített, Nagy Dániel megnyerte az első edzést, a másodikon pedig harmadik és ötödik helyen zártak a csapat pilótái, Francisco Mora végzett előrébb ekkor. A szombat reggeli időmérőre viszont nagyban változtak a körülmények, este nagy eső volt, kicsivel az indulás után úgy tűnt, már száradó pályán indulhat a kvalifikáció,
rögtön a kezdés előtt viszont újra esni kezdett, így villámgyors újratervezés – és nem utolsó sorban kerékcsere – után gurultak ki a csapatok a pályára, miután a versenybírók hivatalosan is vizes pályás körülményeket hirdettek ki.
Az esőgumi két dolgot jelentett: felértékelődött a pályaismeret jelentősége, amivel a mezőny négy magyar pilótája került előnybe, és némileg összerántotta a mezőnyt, hiszen esőben nem számít annyit a súly és motorerő miatti különbség.
Az első mért körök után a M1RA-s Nagy Dániel állt az élre, de szinte folyamatos körözés közben egyre javultak az idők, Nagytól hamar átvette a vezetést a hondás Tassi Attila, aki mögé csapattársa, Josh Files ugrott fel, Nagy, illetve M1RA-s csapattársa, Francisco Mora ekkor a 6-7. helyeken, biztos továbbjutást jelentő pozícióban álltak. Az eső hatását jól mutatta, hogy nyolc perccel a húszperces Q1 vége előtt Honda, Peugeot, Honda, Peugeot, majd három Hyundai volt a sorrend az élen, holott a Peugeot-k a top 10 közelében sem voltak pénteken. A harmadik helyen álló Honda egyébként Tassi volt, ő volt a legjobb magyar ekkor a mezőnyben.
A Q1 végére lett legjobb a pálya állapota, a két M1RA-pilóta jó ütemben felrakott friss szett esőgumival az élre is ugrott, így simán jutottak tovább, Nagy rendesen odatette magát, még csapattársát is 6 tizeddel előzte. Tassi Attila a hatodik, a magyarországi futamra a Zengő Motorsporttal beugró Ficza Ferenc a kilencedik helyen jutott tovább, Jedlóczky Márk viszont kimaradt a top 12-ből, de így is négy magyarból három továbbment a Q2-be. Az Európa-kupa összetett versenyének élmezőnyéből egyedül Jean-Karl Verneynek nem sikerült ez.
Az időmérő második felére is esőgumival mentek a versenyzők, az első mért körök után a két M1RA-pilóta a 3-4. helyen kezdett, előttük a Hell Energy Racing with KCMG párosa, Tassi Attila és Josh Files voltak. Gyorsan javultak a körök mindenkinél, két perccel a leintés előtt Tassi vezetett, Nagy a hatodik, Ficza Ferenc a hetedik, Mora a nyolcadik volt, a végére viszont beindult a tűzijáték: a pole-t a spanyol Mikel Azcona szerezte meg, Tassi Attila legjobb magyarként a második helyre kvalifikálta magát, Ficza Ferenc lett a hatodik, mögötte Nagy Dániel a hetedik rajthelyet szerezte meg (Abrutól , Francisco Mora pedig a 10. lett, ezzel viszont a fordított rajtrácsos pole az övék lett.
A szombati futam 13.40-kor rajtol, vasárnap a fordított rajtrácsos versenyt 11.50-től rendezik majd.
Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Q1 | Q2 |
25 | Mikel Azcona | PCR Sport | Cupra León TCR | 2:09,234 | 2:05,652 |
9 | Tassi Attila | Hell Energy Racing with KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:08,331 | 2:06,105 |
99 | Josh Files | Hell Energy Racing with KCMG | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:08,357 | 2:06,393 |
62 | Dusan Borkovic | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | 2:09,117 | 2:06,445 |
8 | Reece Barr | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | 2:08,295 | 2:06,893 |
55 | Ficza Ferenc | Zengő Motorsport | Cupra León TCR DSG | 2:09,001 | 2:07,040 |
23 | Francisco Abreu | Sports&You | Peugeot 308 TCR | 2:08,131 | 2:07,078 |
999 | Nagy Dániel | M1RA | Hyundai i30 N TCR | 2:07,368 | 2:07,220 |
4 | Julien Briché | JSB Compétition | Peugeot 308 TCR | 2:08,626 | 2:07,244 |
26 | Francisco Mora | M1RA | Hyundai i30 N TCR | 2:07,979 | 2:07,284 |
14 | Loris Cencetti | Autodis Racing by THX | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:08,300 | 2:07,827 |
34 | Stian Paulsen | Stian Paulsen Racing | Cupra León TCR | 2:09,147 | 2:07,983 |
94 | Kris Richard | Target Competition | Hyundai i30 N TCR | 2:09,282 | |
38 | Danny Kroes | PCR Sport | Cupra León TCR | 2:09,337 | |
20 | Jedlóczky Márk | JLG Motorsport with Zengő | Cupra León TCR | 2:09,840 | |
11 | Jens Reno Möller | Reno Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:09,885 | |
7 | Igor Sztefanovszki | LPR Stefanovski Racing Team | Hyundai i30 N TCR | 2:09,974 | |
17 | Martin Ryba | Brutal Fish Racing Team | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:10,105 | |
88 | Maxime Potty | Comtoyou Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | 2:10,123 | |
13 | Cedric Piro | Autodis Racing by Piro Sports | Hyundai i30 N TCR | 2:10,200 | |
69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | 2:10,676 | |
42 | Stefano Comini | Autodis Racing by THX | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:11,359 | |
10 | Viktor Davidovszki | PSS Racing Team | Honda Civic Type R FK8 TCR | 2:12,501 | |
21 | Marie Baus-Coppens | JSB Compétition | Cupra León TCR DSG | 2:12,507 |