A portugáliai jó eredmények ellenére tovább csökkent a Hyundaiok súlya a WTCR-ben, ugyanis a büntetősúlyok számításához használt eredményekbe még vastagon beleszámítanak a zandvoorti versenyek, ahol a dél-koreai kocsik a büntetések miatt sokkal lassabbak voltak az átlagnál.
A sorrend egyébként nem csak a Hyuindaiok miatt változott, amíg Vila Realban a Honda volt, addig a Slovakia Ringen már a Volkswagen lesz a legnehezebb kocsi, 10 kilót ver majd a Hyundai, Honda, Audi hármasra. A Hyundai 10, a Honda 20 kilót vesztett a legutóbbi versenyhétvégéhez képest, az Audi 10, a Volkswagen pedig 30 kilóval lesz nehezebb, mint június végén.
A Cupra, Alfa Romeo, Peugeot hármas súlyai nem változtak. Mivel a legutóbbi két hétvégén két futamgyőzelmet is szerző Peugeot-k (még ha fordított rajtrácsos futamon is szerezték) hasznot húzhatnak abból, hogy az eddigi esélyeseknél 80-90 kilóval könnyebbek lesznek, de a 60-70 kilóval a mezőny alá helyezett Cuprák is odaérhetnek, akár a szezon első futamgyőzelmét is megszerezhetik a spanyol kocsikkal. Az eddig a szezonban 0 ponttal álló Alfa Romeók pedig végre odaérhetnek a top 10-be.
A súlyváltozás viszont nem garantálja, hogy a Portugáliában egy pole-t és a három versenyen összesen öt dobogót szerző Hyundaiok Szlovákiában is tarolnak, mert bár a kocsik súlyai kiegyenlítettebb képet mutatnak, Vila Realban a magas rázókövek miatt szinte mindenki a nagyobb hasmagassággal ment, mint tehette volna, ami miatt nem láthattuk a kocsik valós sebességét, a Slovakia Ringen viszont már nem lesz ilyen gond.
07.13., péntek
07.14., szombat
07.15., vasárnap
Autó | Hasmagasság | WTCR-büntetősúly | BoP-büntetősúly | Motorerő | Összsúly |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | +60 kg | -10 kg | 100 % | 1 315 kg |
Hyundai i30 N TC | 90 mm | + 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | + 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 305 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | + 50 kg | -10 kg | 100 % | 1 305 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | +0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | +0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | +0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |