Hullámvasútszerű hétvégét zárt a csúcson Michelisz Norbert a WTCR Slovakia Ring-i versenyei után: a pénteki időmérőn az első sorba kvalifikálta magát az első futamra, ám egy technikai gond miatt két másik Hyundaijal együtt kizárták a magyar pilótát, aki így messze került a pontszerzéstől az első futamon. A második időmérőt viszont remek körrel megnyerte, a fordított rajtrácsos futamból kihozta a maximumot, vasárnap pedig megszerezte szezonbeli első futamgyőzelmét, méghozzá rajt-cél győzelmet aratva.
Michelisz harmadszor indulhatott az élről a szezonban, ám míg a Hungaroringen mindkét rajtját elrontotta, addig Szlovákiában már nem hibázott, még úgy sem, hogy a pole pozíció az első kanyar szempontjából a rosszabb oldalon van, de simán maga mögé szorította Aurélien Comte Peugeot-ját.
A második kanyarra Yvan Muller is megelőzte Comte-ot, a harmadik kanyarban pedig egy elég nagy baleset a mezőny nagy részét kiütötte, a kicsúszás miatt Benjamin Lessennes, Esteban Guerreiri, Gabriele Tarquini és John Filippi azonnal kiestek, így jött a biztonsági autó. A hivatalos vizsgálat alapján Tarquini és Lessennes ütközése okozta a balesetet, az olasz lehetett a hibás a Hyundaijal.
Rajtuk kívül másik öt pilóta hajtott be a boxba, részben egy másik koccanás miatt, ott Jean-Karl Vernayt és a szombati dobogós Nagy Norbertert vizsgálták. A boxba került még Gordon Shedden és Nathanaël Berthon is, vagyis az első kör végére csak tizenheten maradtak a huszonhat rajtolóból.
A biztonsági autó a negyedik kör végéig maradt kint, a verseny távját, az eredetileg 11 kört viszont ilyenkor csak maximum két körrel bővítik, vagyis kilenc köre maradt a mezőnynek a versenyzésre.
Michelisz jól menedzselte a gurulórajtot, de amint odaléptek a gáznak, kiesett mögüle Yvan Muller – a francia furcsa balesetben szállt ki a versenyből, egyszerűen elhagyta a bal első kerekét, így irányíthatatlanul csúszott a kavicságyba.
A rajt, illetve a korai baleset nagy nyertese egyébként az eredetileg 18. helyről induló Thed Björk volt, aki az ötödik körre már az ötödik helyen volt, de a sok kieső miatt ekkora már pontszerző, kilencedik helyen találta magát a Zengő-pilóta Zsabó Zsolt Dávid is, aki végül ugyan egy hellyel hátrébb, de így is pontszerzőként ért célba.
Muller kiesése után már nem is volt komoly nyomás Micheliszen, aki szabadon autózhatott az élen biztonságos előnyben. Mögötte viszont hatalmas harc ment, amiben az Alfa Romeo-pilóta Fabrizio Giovanardi jött ki vesztesen, a negyedik helyről a hetedikre visszacsúszva. Az olasz elleni előzése miatt Thed Björköt és Petr Fulínt is vizsgálják.
A futamgyőztes Michelisz mögött végül Aurélien Comte és a harmadik helyét Thed Björktől utolsó körben visszaszerző Frédéric Vervisch állhatott fel a dobogóra.
Magamat is nagyon boldoggá tettem a szurkolók mellett, a karrierem szempontjából talán az egyik legfontosabb győzelem, mert nem igazán ment eddig a szezonban. A futam végére kicsit kezdett túlmelegedni a hűtővíz, de sikerült menedzselnem a leintésig. Nagyszerű hír, hogy feljöttem az összetett harmadik helyére, de még két lépés innen a célom, hogy első legyek
– értékelt a hétvégét egy pole pozícióval és egy futamgyőzelemmel záró Michelisz a kocsiból kiszállva a Eurosport kamerái előtt.
Futamgyőzelmével Michelisz feljött az összetett harmadik helyére, 176 pontja van, hátránya csak 26 pont a csapattárs Gabriele Tarquini mögött, aki 202 ponttal áll. Köztük 199 ponttal jön Yvan Muller. A csapatveresnyben Michelisz csapata, a BRC Racing átvette a vezetést a másik Hyundai-istállótól, 10 pont az előnyük az Yvan Muller Racing előtt.
A futam végeredménye nem végleges a megfellebbezett Honda-szabálysértés miatt. Az nyolcadik helyen záró Tom Coronel helyezése van veszélyben, a két másik, potenciálisan szabálytalan Hondával versenyző pilóta, Lessennes és Guerrieri az elején kiestek. Az eredmények az FIA fellebbviteli bíróságának meghallgatásáig ideiglenesek maradnak, erre biztosan jóval a versenyhétvége után kerül majd sor.
A túraautó-világkupa hosszabb kihagyás után szeptember legvégén folytatódik, akkor viszont sorban két hétvégén is lesz verseny, mindkettő Kínában: Ningpóban szeptember 29-30-án, Vuhanban október 6-7-én.
asdad
Helyezés | Rajtszám | Pilóta | Csapat | Autó | Idő/Különbség |
1. | 5 | Michelisz Norbert | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | 13 kör |
2. | 7 | Aurélien Comte | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +2,005 mp |
3. | 22 | Frédéric Vervisch | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +8,273 |
4. | 11 | Thed Björk | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +8,312 |
5. | 44 | Petr Fulín | Fulín Racing Academy | Cupra León TCR | +8,796 |
6. | 31 | Kevin Ceccon | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +9,150 |
7. | 88 | Fabrizio Giovanardi | Team Mulsanne | Alfa Romeo Giulietta TCR | +9,382 |
8. | 9 | Tom Coronel | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | +9,729 |
9. | 74 | Pepe Oriola | Campos Racing | Cupra León TCR | +11,065 |
10. | 66 | Szabó Zsolt Dávid | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +11,721 |
11. | 21 | Aurélien Panis | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +15,253 |
12. | 70 | Mat'o Homola | DG Sport Competition | Peugeot 308 TCR | +20,767 |
13. | 17 | Andrej Studenic | Brutal Fish Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +25,516 |
14. | 12 | Rob Huff | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +46,026 |
15. | 68 | Yann Ehrlacher | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | +1:24,581 |
16. | 20 | Denis Dupont | Audi Sport Team Comtoyou | Audi RS 3 LMS | +1 kör |
Kiesett | 48 | Yvan Muller | Yvan Muller Racing | Hyundai i30 N TCR | +10 kör |
Kiesett | 25 | Mehdi Bennani | Sébastien Loeb Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | +12 kör |
Kiesett | 52 | Gordon Shedden | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | +12 kör |
Kiesett | 23 | Nathanaël Berthon | Comtoyou Racing | Audi RS 3 LMS | +12 kör |
Kiesett | 8 | Nagy Norbert | Zengő Motorsport | Cupra León TCR | +12 kör |
Kiesett | 69 | Jean-Karl Vernay | Leopard Lukoil Team | Audi RS 3 LMS | +12 kör |
Kiesett | 27 | John Filippi | Campos Racing | Cupra León TCR | - |
Kiesett | 86 | Esteban Guerrieri | Münnich Motorsport | Honda Civic Type R FK8 TCR | - |
Kiesett | 63 | Benjamin Lessennes | Boutsen Ginion Racing | Honda Civic Type R FK8 TCR | - |
Kiesett | 30 | Gabriele Tarquini | BRC Racing | Hyundai i30 N TCR | - |